ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי



אני בת 43, אני סובלת מסוכרת ויש לי לימפומה של העור. עברתי טיפולים והקרנות, ואני נוטלת תרופות אבל הנשמה שלי מסרבת לקבל את הטיפולים. אני מחפשת מקור כוח שיסביר לי או ימשוך אותי לכיוון טיפול. מה דעתך?
״ראשית חשוב לי להזהיר ולומר שהתשובה שלי אינה המלצה רפואית כלשהי ולא באה במקום טיפול פסיכולוגי, התפיסה של הראייה האחרת עוסקת בפילוסופיה. לשאלתך - איברים מדברים רגשית לפני שהם מאותתים פיזית ולפעמים הגוף אכן מסרב לקבל תרופות. את כועסת על עצמך כי את יודעת שאת ריצית בחיים שלך משהו או מישהו. את רוצה לתקן את זה בעצמך ואת רוצה לנסות לעשות את זה לגמרי בלי תרופה. הרצון שלך לרצות התחיל בגיל 5 בגלל אובדן משמעותי של דמות חשובה בחיים שלך, זהו השורש של כל הבעיה. גם גיל 30 היה משמעותי בחיים שלך ומה שלא הבנת בגיל 5 חזר על עצמו בגיל 30. שתי התקופות האלו היו תקופות מאוד משמעותיות בחייך וכל מה שאנחנו לא מבינים בזמן מסוים קורה לנו בשיעור נוסף בזמן אחר. אחד הכתבים של התפיסה זה גורל: למידת ראשית הגלגול - זהו שיעור שאני לומד שוב ושוב כי לא הבנתי דבר מה. עלייך לנסות לחשוב מה לא הבנת בעקבות אובדן. להערכתי, את ניסית לרצות מתוך האובדן והגוף שלך לא יכול היה לעמוד בזה. כרגע את צריכה להגיע להבנה ולבוא עם תשובה, משם יהיה אפשר לגלות ולהתגלות. הסוד הוא בהבנה״.

אני איש מדיה שעוסק הרבה בהסכמים. בימים האחרונים עמדתי לחתום על הסכם שהיה יכול להיות מאוד טוב עבורי ועמד על סכום מאוד גבוה, אבל אתמול הוא התפוצץ בגלל סיבה מאוד טיפשית. שמתי לב שאני תמיד בוחר להתעסק עם אנשים שלא סגורים על עצמם וגוררים אותי לתנודות שלהם. כשחפרתי לעומק נזכרתי באבי הביולוגי, הוא אף פעם לא היה מכבד הסכמים וההתנהלות שלו בתוך החברה הייתה פלילית, אבל אני מאוד שונה ממנו. האם יש פה שיעור עבורי?
״אתה שינית את הסכם הדנ״א שלך עם עצמך והאדם שאתה הוא שונה לגמרי מהדנ״א שבאת ממנו. הסכמים חדשים שאנחנו עושים עם עצמנו יוצרים הרבה פעמים כעס של רוחות מהדנ״א שלנו. כאשר אדם שמגיע מדנ״א מסוים מחליט לשנות אותו, כי הוא הבין שהרצף שממנו הוא בא הוא לא טוב, אז הרבה פעמים יש כעס רוחות של דנ״א, כלומר אנשים שדומים מאוד בהתנהלות לדנ״א הקודם שלהם באים אליו. במקרה שלך אתה הגעת מרצף של אנשים שאף פעם לא מקיימים הסכמים, ובגלל שגד-לת וחווית בית כזה החלטת דווקא כן לקיים הסכמים. מהסיבה הזו יש כעס של רוח הדי.אן.איי שגורמת לכך שיגיעו אלייך אנשים שלא מקיימים הסכמים. התפיסה של הראייה האחרת מדברת על הסליל הדורי ועל פיה גם כשאנחנו עוברים רצף יש רוחות שמתקילות אותנו, זה משהו שמזכיר לנו מאיפה באנו״.
בעלי קיבל הצעת עבודה בחו״ל והוא רוצה שכל המשפחה תעבור לגור איתו שם. אני מתלבטת אם להסכים, יש לנו שני ילדים ואני לא יודעת אם המעבר יהיה טוב עבורם ובנוסף יש לי בבית גן ילדים שעמלתי רבות על הקמתו. אני לא מוכנה לוותר על כל מה שבניתי אבל אני יודעת שהרווחים הכספיים מהמשכורות שבעלי עתיד לקבל יהיו גבוהים. מה עלי לעשות?
״ייתכן שההצעה שבעלך קיבל היא מאוד טובה ולכן עלייך לפחות לשקול אותה. יש המון שאלות שאת צריכה לשאול: את צריכה לבדוק איזה רישיון את צריכה כדי לפתוח גן כי את רוצה לא לוותר על מה שאת פיתחת, עלייך לשאול אם את מעוניינת שיהיה לך ייעוד חדש ואם את מוכנה ללמוד את השפה, ובעיקר עלייך לבחון האם את מספיק סומכת על כך שבעלך יהיה שם בשבילך. אם את מרגישה שאת יכולה להישען על בעלך, אולי המעבר שווה לך, כי את יכולה להרוויח הרבה כסף ובשלב מאוחר יותר ללמוד מה שאת רוצה, אם את נוסעת לשווא ויש לך ילדים שנמצאים בשלב שהוא מאוד משמעותי מבחינת חינוך אז אולי זה לא נכון. כל אלו שאלות שאת צריכה לברר יחד עם בעלך, אתם חיים יחד ולמרות שלכל אחד יש דעה עדיין כל אחד מכם הוא אדם עצמאי והבחירה של האחד לא צריכה לפגוע בבחירה של האחר. קחי בחשבון שהנסיעה הזאת יכולה לתת לך מענה כלכלי לטווח הארוך, את יכולה להתפתח המון ולחזור עם ממון. הכל תלוי באופן שבו מתבוננים באפשרויות. במשוואה הסופית את צריכה להגיע להבנה סופית כשיש אמת אחת והיא תלויה במי שאת״.


מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב־20:00 ב״רדיו ללא הפסקה״