מקובל לומר שהפכים נמשכים אחד לשני ועכשיו יש לכך גם אישור – פסיכולוגים מאוניברסיטת פנסילבניה בארצות הברית ערכו מחקר שבסיומו הודיעו כי הם מסכימים עם המשפט הזה, או לפחות מסכימים חלקית.



במחקר האקדמי הראשון מסוגו (אין להם משהו חשוב יותר לחקור?), ניתחו חוקרים שילובים של אנשים שהפכו לחברים טובים ומצאו שמערכות היחסים שלהם הצליחו בגלל ההבדלים באישיותם.



אבל ושימו לב לאבל הגדול הבא - המחקר גם מצא כי כל עוד מדובר בחברות בלבד, אז הפכים אכן נמשכים אחד לשני אבל אם תרצו קשר רומנטי, תיאלצו למצוא פרטנר שיהיה דומה לכם במידה הגדולה ביותר.



החוקרים ביקשו מתלמידים לתאר את עצמם ואת חבריהם הטובים ביותר על פי מדד המבוסס על תכונות כגון פתיחות, רגישות, עצבנות ועוד.



המחקר מצא כי האדם הסביר ביותר להיבחר כחבר הוא מישהו שהוא מוחצן, נעים, יציב מבחינה רגשית, בעל מצפון ופתוח לשינויים. ההסבר הפשוט הוא כי עם אנשים מוחצנים קל יותר להתחבר אבל לעתים קרובות צריך דווקא חבר מופנם יותר כדי לאזן את החברות שיוכל גם לשגע ולהיות דומיננטי בדומה לטיפוס המוחצן אבל גם להרגיע בשעת הצורך.



החוקר קלסי אדלמן מסכם במילים פשוטות: "חברויות יעבדו הכי טוב עם כמות מסוימת של תכונות הפוכות בשונה ממערכת יחסים רומנטית, בה יעזור אם תכונות הזוג יהיו דומות מאוד אחד לשני".