אם אתם רגילים לאכול בדרך לעבודה תוך כדי שאתם עושים משהו אחר, אולי כדאי שתשקלו אם להמשיך זאת.



מחקר חדש מצא כי אכילת ארוחת בוקר "על הדרך" יכולה להוביל לעלייה במשקל.



חוקרים מאוניברסיטת "סארי" באנגליה מצאו כי אכילה תוך כדי הליכה מאיצה אכילת יתר, בהשוואה לאכילה בצורות אחרות בהן אנחנו לא מרוכזים, כמו צפייה בטלוויזיה או במהלך שיחה עם חברים.



המחקר בדק 60 נשים שהתבקשו לאכול דגני בוקר תוך הליכה במסדרון, צפייה בסדרה "חברים" או במהלך שיחה עם חברים.



לאחר הניסוי, המשתתפות מילאו שאלוני מעקב ובדיקת טעם של ארבע קערות שונות של חטיפים, שוקולד, מקלות גזר, ענבים וצ'יפס. כשהנשים יצאו מחדר הניסוי, נמדדו כמויות האוכל אותן אכלו.



התוצאות הראו כי מי שאכלו יותר חטיפים במבחן הטעם הן אלו שאכלו את דגני הבוקר תוך שהסתובבו בחדר ובנוסף הן אכלו שוקולד יותר מפי חמש מאשר הנשים האחרות.



"אכילה על הדרך עלולה לגרום לזלילה מאוחר יותר באותו היום", אמר מחבר המחקר הראשי, פרופ ג'יין אוגדן מאוניברסיטת "סארי".



"זה יכול להיגרם בגלל שהליכה היא צורה חזקה של הסחת דעת שמשבשת את היכולת שלנו לעבד את האכילה וזה גורם להשפעה על הרעב שלנו. יכול להיות שזה קורה גם בגלל שהליכה, אפילו רק סביב המסדרון, יכולה להיחשב כסוג של פעילות גופנית המצדיקה אכילת יתר בהמשך כסוג של גמול", הוא הוסיף.



"למרות שלהליכה הייתה את ההשפעה הגדולה ביותר, כל צורה של הסחת דעת, כולל אכילה בשולחן העבודה יכולה להוביל לעלייה במשקל. כאשר אנחנו לא מתרכזים באופן מלא בארוחות, אנחנו נופלים למלכודת של אכילה חסרת דעת שבה אנחנו לא מכירים במזון שזה עתה אכלנו", אמר פרופ' אוגדן.