מחקר חדש, הגדול ביותר מסוגו עד כה, מגלה כי ככל שאדם עובד שעות רבות יותר גדל הסיכון שילקה בשבץ. מהמחקר, שנערך בשלוש יבשות שונות וסקר מחקרים קודמים, עולה כי לאנשים שעובדים יותר מ־55 שעות בשבוע יש סיכוי של 33% ללקות בשבץ - יותר מחבריהם שעובדים 35־40 שעות שבועיות.



עובדים חרוצים אלה אף נמצאים בסיכון גבוה ב־13% מעמיתיהם שעובדים פחות ללקות במחלות לב. את המחקר, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת היוקרתי “לנצט”, ערכו מדענים מ־University College בלונדון.



במחקר נאספו נתונים מ־25 מחקרים שעסקו במחלות לב שונות, ובהם נבדקו 600 אלף בני אדם מאירופה, מאוסטרליה ומארה"ב, שהיו במעקב שמונה וחצי שנים. נוסף לכך, נאספו נתונים מ־17 מחקרים שעסקו בשבץ, שבהם השתתפו 530 אלף נבדקים שהיו במעקב יותר משבע שנים.



במחקר הדגישו המדענים כי אף על פי שאי אפשר להוכיח חד־משמעית כי שעות ארוכות בעבודה גורמות שבץ, "הרי שהמחקר מלמד כי יש קשר בין הדברים, קשר שמתחזק והולך ככל ששעות העבודה מתארכות".



עוד ציינו המדענים כי "מוות פתאומי של אנשים שעובדים הרבה שעות נגרם לרוב משבץ, ועל פי הסברה הרווחת דבר זה נגרם מטריגר חוזר ונשנה של לחץ שמרגיש העובד. כמו כן, הסיכויים שאנשים שעובדים שעות ארוכות יתעלמו מתמרורי האזהרה גדלים בהתאם – מה שמוביל לעיכוב במתן טיפול רפואי". אנשים שעובדים שעות ארוכות, "מועדים לצרוך אלכוהול באופן מוגבר – גורם סיכון ידוע לשבץ".