התואר השני מעניק לנו בסיס ידע רחב יותר, התמחות בנושא ספציפי, אפשרויות מחקר נרחבות אודות תחום שמעניין אותנו, הוא עוזר לנו בכל הקשור אל פיתוח המיומנויות האישיות שלנו ועוזר לנו לממש את הפוטנציאל הקיים בנו. הנה לפניכם כל היתרונות החבויים בתואר השני.

תואר שני- מתי?

השאלה היא לא אם לעשות את התואר השני אלא מתי לעשות אותו. יש אנשים, שבוחרים להמשיך ללימודי התואר השני מיידית לאחר סיום התואר הראשון ואילו אחרים מחליטים להמתין עם העניין כמה שנים עד אשר הם יחושו מוכנים.

חשוב לקחת בחשבון, שהתואר השני לא רק מספק מאגרי ידע נוספים ומומחיות, אלא גם תורם לדרגת השכר ופעמים רבות על הסיכויים שלכם אל מול אחרים, שאינם בעלי תואר ראשון, לזכות במשרה מיוחלת זו או אחרת.

יש מקצועות בהם התואר השני משתלם יותר מאחרים, כמו למשל בתחום ההוראה, אחד התחומים בהם התואר השני חשוב יותר (מבחינת תרגום לשכר) מהניסיון שיש למורה. מורה בעל תואר שני ללא ניסיון ירוויח (בדרך כלל) יותר ממורה בעל ניסיון שיש ברשותו תואר ראשון בלבד. 

ניסיון אל מול תואר

אי אפשר שלא לשאול את השאלה האם עדיף ניסיון או תואר. שאלה זו והתשובה עליה, מתורגמות אצל אנשים להחלטה האם להתחיל ולעבוד בתחום לאחר התואר הראשון ולזכות בניסיון ורק לאחר מכן להתחיל את התואר השני או שמא להמשיך מיידית לאחר התואר הראשון בלימודי התואר השני.

כאן חשוב לקחת בחשבון שהכל תלוי בתחום בו מחליטים ללמוד את התארים. אם מדובר על הוראה, עדיף ללמוד את התואר השני מיידית לאחר הראשון ותוך כדי לימודים של שני התארים לצבור ניסיון, אם מדובר על הייטק חשוב קודם כל לצבור ניסיון, דבר זה תקף גם לגבי תחום הביו-מד.

לגבי כל הקשור אל הטכנולוגיה ברוב התחומים לא ניתן למצוא אנשים ללא תואר שני ולכן חשוב מאוד להמשיך לתואר השני לאחר הראשון ולנסות לעבוד במקביל, כך גם לגבי הוראה. בשאר התחומים עדיף לצבור ניסיון לאחר התואר הראשון ולאחר מכן להירשם אל לימודי התואר השני.
תואר שני - בגדר חובה

מעבר לפיתוח היכולות האישיות שלכם וניצול הפוטנציאל שלכם, תמיד חשוב לדעת באילו תחומים ספציפיים תואר שני הינו בגדר חובה ובאילו תחומים ניתן להגיע להחלטה האם להמתין קמעה עם ההרשמה ללימודים.
 
תואר שני חובה - התואר השני בפיזיקה הינו חובה עבור רוב התפקידים ובפסיכולוגיה עבור התפקידים הטיפוליים, תעסוקתיים והתפתחותיים.

היתרון בתחום הנדסת תעשייה וניהול, התואר השני מהווה יתרון וכן בתחומי מנהל עסקים, הנדסת מחשבים (לכל מי שמעוניין בקריירה ניהולית, משפטים, ראיית חשבון) ובתחום הסוציולוגיה כאשר מדובר על תפקידי ייעוץ ארגוני.
לסיכום, נכון להיום תואר שני שווה ערך למשקלו של התואר הראשון לפני עשור. בחלק ממקומות העבודה הוא מהווה תנאי הכרחי ובמקומות אחרים הוא יכול לשמש כקרש קפיצה לתפקידים ניהוליים. כך או כך הוא מאפשר לכם ליהנות מהלימודים ולהתמקד בתחום מסוים.

*תוכן שיווקי