אני נשוי ואב לילדים. החלטתי לפנות אליך אחרי ניסיונות רבים שבהם ניסיתי להיגמל מהשימוש ב”נייס גאי”. עישנתי סוגים שונים של סמים במשך 15 שנה, ובשנה האחרונה אני משתמש ב”נייס גאי”. בהתחלה הייתי קונה שקית פעם בשבוע ומעשן עם חבר, והיום אני מסוגל לסיים לבד שקית שלמה בשלושה ימים. חשבתי שאם אצא למילואים אוכל להיגמל, אבל גיליתי שגם החבר’ה בצבא מעשנים. ניסיתי להפסיק פעמים רבות, ואפילו נטלתי “סבוטקס” כי חשבתי שאולי זה יעזור. אני יודע שזה רעל, ושהשימוש בו גרוע יותר מכדור של אקדח, אבל לא יודע איך לצאת ממעגל הקסמים שאליו נקלעתי. מה עצתך?

“’נייס גאי’ הוא חומר בעייתי. בחרת ללכת בדרך מסוכנת מאוד, והמישור החלקלק הזה ידרדר אותך כלפי מטה. אין דרך להפחית בכמות אלא בגמילה טוטאלית. ‘סבוטקס’ היא תרופה ייחודית שמיועדת לאנשים שסובלים מהתמכרות לסמים מסוגים שונים, אבל היא לא הפתרון מכיוון שמדובר במעבר מהתמכרות אחת להתמכרות אחרת. ‘נייס גאי’ הוא חומר שהונדס ותוכנן על ידי מדענים רעים ותאבי בצע, ומטרתו היא לתפוס לך את המוח בצורה חזקה יותר מכל חומר אחר.

"החומר מבוסס על קנבינואידים (מבוסס על גראס) אלא שהשפעתו חזקה פי אלף, ומבחינה כימית הוא עוקף כל סיכוי להפחתה בכמויות. ‘נייס גאי’ הוא חומר שגורם להיי מטורף, אבל הנפילה שמגיעה לאחר מכן חזקה עד כדי כך שהיא גורמת למשתמשים בו לסבול מהפרעות פסיכוטיות. האפשרות היחידה היא להחליט שאתה יוצא מזה לחלוטין. אתה צריך להבין שמדובר בשחור או לבן ושאין תחומים אפורים.

"אני יכול לעזור לך, אבל כדאי שתדע שלא מדובר בטיפול בודד אלא בתהליך ארוך שכולל סדרה של טיפולים. אנשים רבים מגיעים אלי לאחר שהם  התמכרו לחומרים כימיים שונים, וברוב המקרים הם צולחים את שלושת הימים הקריטיים, שבהם בעצם סובלים מקריז. על מנת לסייע לאנשים לעבור בהצלחה את הגמילה הנפשית והכימית, הקמתי חוות בריאות באזור הצפון. הטיפול נמשך 72 שעות והוא כולל לינה. אתה צריך לקחת בחשבון שאם אי פעם תיגע שוב בחומר או אפילו תשהה במחיצתו של חבר שמעשן, הדבר עלול להפעיל אצלך את כל המערך מחדש. אם אתה רוצה עזרה, הדבר החשוב ביותר הוא לקבל את ההחלטה.

"לפעמים שואלים אותי למה אני מתנדב ותורם לזולת, והסיבה היא שאני מאמין שזה הייעוד שלי, מעין סוג של שליחות. אני עוסק בתחום הגמילה מעל ל־30 שנה, כי אני מאמין באמת ובתמים שכל נפש שאפשר להציל, היא עולם ומלואו. הפידבק חוזר אלי דרך הכרת התודה של ילדים ואנשי משפחה שעברו את התהליך בהצלחה, ומכתבי התודה מחממים את לב. זה מה שנותן לי את הכוח. עכשיו תורך להתקשר ולצאת לדרך”. 
 אני בחורה שנוטה להתמכרויות, ואני מסוגלת להתמכר לכל דבר החל ממחשבות אובססיביות וכלה בהתמכרות לאוכל. לא מזמן חוויתי לראשונה התקף חרדה. הפסיכיאטר שלי רשם לי כדורים נגד חרדה, ואני חוששת שאפתח התמכרות לכדורים האלה כמו שאני מתמכרת לכל דבר אחר בחיים. האם לדעתך כדאי לי להתחיל ליטול את התרופה במצבי הנוכחי?

“אם הפסיכיאטר שלך זיהה אצלך בעיה והפתרון הרפואי שהוא מצא על מנת לטפל בהתקף החרדה שלך הוא נטילת כדורים, אז מי את שתחליטי אחרת ממנו? אפשר להתמכר כמעט לכל דבר, ולדעתי כדאי שתשתפי את הפסיכיאטר בחששות שלך.

"ספרי לו את היסטוריית ההתמכרויות שלך, התייעצי איתו, ונסו להחליט יחד מה כדאי לך לעשות. תבררי עם הרופא איזה סוג של חומר הוא הנכון ביותר עבורך וכמה זמן יימשך הטיפול בכדורים. אני פועל בדרכים ובשיטות אחרות, אבל מה שבטוח הוא שאני לא זה שיכול להחליט עבורך או לשים חוצץ בינך ובין הרופא שמטפל בך”.
 
אני סובלת מעודף משקל של 30 קילוגרמים. בתי מתביישת לספר אך גם היא סובלת מאותה הבעיה. לאחרונה צפיתי בתוכנית ריאליטי, ונדהמתי לגלות שאחד מכוכבי התוכנית השיל כ־30 קילוגרמים ממשקל גופו תוך שבועיים ימים. האם גם אני אוכל להצליח?
“המתמודד נגמל מסוכר ומגלוטן, אבל צריך להבין שמה שראית בטלוויזיה לא קרה תוך שבועיים אלא לאחר תהליך שארך כשלושה חודשים. אדם שאוכל לא נכון מעמיס על גופו משקל לא הגיוני. ברגע שאנשים שסובלים מהתמכרות לשוקולד, סוכרים ופחמימות עושים שינוי תזונתי, הם מוציאים שני פריטים בלבד מהתפריט שלהם – סוכר וגלוטן.

"הם גם מקבלים ליווי צמוד, תפריטים וטיפול ספציפי. בטיפול עצמו אנו מאיצים את חילוף החומרים על מנת שהגוף יוכל לשחרר את השומנים שצבר. בסדנאות שאנחנו מעבירים אנו מלמדים כיצד להכין אוכל בריא וללא חומרים ממכרים. אם תרצי להצטרף לתהליך, את בהחלט מוזמנת”