רפואה אלטרנטיבית, כן או לא? כשנמצא גוש בבלוטת התריס אצל אישה כבת 34, הוצע לה כמקובל לעשות ביופסיה. אך זו התייעצה עם חברה שהפנתה אותה למרפא אלטרנטיבי בשיטת התדרים. 



בשיחתה עם פרופסור קרסו בתכניתו ברדיו 103FM, סיפרה כי הרופא האלטרנטיבי טען שביופסיה מסוכנת, כיוון שהיא גורמת לתאים הסרטניים להתפשט בגוף במשך הזמן. אמירה זו העלתה את חמתו של פרופסור קרסו.
 
"הדבר הכי מסוכן זה מטפלים מהסוג הזה, מטפלים שאין להם מושג מה הם אומרים. בתהליך הביופסיה מכניסים מחט מאד דקה ושואבים כמה תאים. אם אלו תאים ממאירים צריך ואפשר לטפל לטפל בהם. אם לא מטפלים, הגידול מתפתח".
 

לדבריו של פרופסור קרסו, מדובר באיש מסוכן. "אני מאמין ברפואה אלטרנטיבית אבל אי אפשר להעלים את הגוש. הטענה שזה מפזר את התאים הסרטניים בגוף זה שטויות. אם מדובר בגידול של הבלוטה יש טיפולים יעילים וסובלניים שגומרים את הבעיה". 
 
הימנעות מביופסיה היא שטות
 
בת ה-34 המשיכה וסיפרה לפרופסור קרסו: "הוא אומר שעוד כמה שנים זה יחזור".
 
"זו שטות נוספת שהוא הוסיף לשטות השנייה", מסביר קרסו. "יש טיפולים יעילים, גם אם זה מופיע במקום אחר שלא התגלה. הטיפול הרדיואקטיבי משתק ומנטרל ושורף גם אותם. אני מציע לך להיזהר מרופאים אלטרנטיבים שלא מבינים ברפואה ושנותנים עצות לא טובות וחד-משמעית מסוכנות".
עצתו: "גשי לעשות ביופסיה. אם יש תאים החשודים כממאירים יציעו לך ניתוח. יש עם טיפול קונבנציונאלי את תהי בריאה עד 120, מה שאני לא יכול להגיד על הטיפול האלטרנטיבי".
 
על המרפא האלטרנטיבי אמר פרופסור קרסו, כי "לפעמים יש לאלו שעוסקים בתחום הרפואה האלטרנטיבית אשליות שהם יכולים לרפא הכל. כשמדובר במחלות ממאירות, ככל שמאתרים אותן מהר יותר הסיכוי להחלמה מהירה הוא מלא, על אחת כמה וכמה כשמדובר בגידולים של בלוטת המגן. לא לעשות ביופסיה זו שטות".