ילדה כבת שש הובהלה לבית החולים "קפלן" ברחובות לאחר שטעמה גלידה שהייתה אמורה להיות פרווה והתבררה כחלבית.



הילדה הרגישה למוצרי חלב, הגיעה לרשת המבורגרים בעיר ואמה שאלה את המוכר האם הגלידה היא פרווה והמוכר אף הראה לה את האריזה עליה נכתב כי היא פרווה. הילדה טעמה מהגלידה בכפית ותוך שניות היא קיבלה תגובה חריפה לחלב.



אמה של הילדה סיפרה: "אפילו המוכר הראה לי את האריזה ובה רשום במפורש פרווה. לאחר שהכניסה את הכפית עם הגלידה לפיה היא קיבלה תגובה חריפה ביותר לחלב שכללה צריבה בלשון, הקאה בלתי פוסקת, קוצר נשימה ופריחה. היא אמרה לי 'אימא אני לא נושמת', 'אימא אני עומדת למות'".



"מיד כשהבחנתי בתסמינים אלו הזרקתי לה אדרנלין. המצב המשיך להחמיר וחשבתי שהיא הולכת לי בין הידיים". הילדה הובהלה מיד לבית החולים והאם הוסיפה, כי "כל הצוות בחדר מיון ילדים בא אלינו במהירות, הזריקו לה חומרים והצליחו לאושש אותה במסירות ובמקצועיות". לאחר יממה של התאוששות ביחידה לטיפול נמרץ, הועברה הילדה להמשך טיפול רפואי למחלקת ילדים.



ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים "קפלן", אמר כי הילדה הובהלה לחדר מיון עם תסמינים קיצוניים של תגובה אנפילקטית קשה הכוללת קשיי נשימה ניכרים, צפצופים מהריאות, הרגשת חנק ופריחה ואודם מפושטים. רופאי חדר מיון וטיפול נמרץ ילדים הצילו את חייה על ידי הזרקת מנת אדרנלין נוספת ישירות לשריר וסטרואידים, ולאחר מכן ניטור צמוד של 24 שעות. "אין ספק שהתושייה של האם מיד לאחר טעימת הגלידה הצילה את חייה של הילדה והצוותים הרפואיים בקפלן המשיכו את תהליך הצלת החיים והתאוששותה.



האם הוסיפה כי היא בדילמה גדולה לגבי המוצרים שבתה יכולה לאכול: "אני כבר לא יכולה להאמין אם כתוב על המוצר פרווה או אם מוכר מבטיח שאין חלב בכלל במוצר ואובדת עצות מה לעשות בעתיד".