בתור סטודנט אני נחשף כל הזמן לעישון מריחואנה. במשך כל חיי שמעתי עד כמה עישון מריחואנה ממכר ומזיק, אבל כעת אני פוגש אנשים שמתארים את העישון כדבר חיובי ואומרים שהוא גורם להם להרגשה טובה. אני רוצה להתנסות, אבל אני מבולבל כי יש מחקרים לכאן ולכאן, מה דעתך?

"האופן שבו עישון מריחואנה משפיע על כל אדם הוא מאוד אינדיבידואלי. זה מאוד תלוי בסיבת העישון ובאדם עצמו. בעבר הקנאביס אכן עזר לטפל בבעיות רפואיות שונות, והרבה אנשים נהגו לגדל את הצמח הזה בגינה. מסיבות פוליטיות וכלכליות החליטו להוציא את החומר הזה מחוץ לחוק, ומאותו רגע הוא הפך לסם, בעוד כל תרופה או חומר כימי אחר שניתנים עם מרשם הם בעצם גם סמים. כיום, הקנאביס שבו אנשים משתמשים הוא שונה מהצמח המקורי, הוא כבר די מהונדס, והחומרים הקנבינואידים שבו הם הרבה יותר חזקים.

הבעיה היא שאי אפשר לדעת מראש למי החומרים האלה עלולים להזיק. לא מדובר בעישון לאורך זמן, לעתים קרובות אפילו עישון חד־פעמי עלול לגרום לסכיזופרניה ומצבים של פחד אקוטי, וברגע שהתופעה הזו קרתה פעם אחת נוצר דפוס במוח שעלול לגרום לאותה סיטואציה להתרחש שוב במקרה של עישון חוזר. עישון מריחואנה יכול לגרום לנזק קבוע, כלומר, ברגע שהחיבור נוצר והוא לא חיבור טוב אלא בעייתי, הוא גם נשאר שם. כאמור אנשים מושפעים בצורה אחרת על ידי אותו חומר, ואין דרך לדעת כיצד אתה תגיב לאותו חומר".
שמעתי על ההשפעות החיוביות שיש בגמילה מגלוטן ומסוכרים, האם גם ילדים בני 6 ו־8 יכולים לעבור לתזונה ללא גלוטן וללא סוכר?

"ילדים זקוקים למזון בריא ולתזונה נכונה. כמו שאנחנו לא משקים את חיית המחמד שלנו או את העציץ בבית במשקאות ממותקים ומוגזים, כך אנחנו צריכים לנהוג עם ילדינו. ילדים לא זקוקים למשקאות 'מפוצצים' בסוכר ולמזונות מלאים בגלוטן, זה מזיק ולא מועיל. החומרים האלה הם לא בריאים, וכמו שאנחנו מבינים שצריך למנוע מרעלנים להיכנס לגוף, אז כך גם אנחנו צריכים לנהוג במקרה הזה.

לילדים בריא לאכול אוכל שהוא בריא, כמו ירקות, פירות ומאכלים אחרים שקרובים ככל האפשר לאופן שבו הם נמצאים בטבע. ככל שהחומרים יותר מעובדים, מטוגנים ומכילים תוספות כאלו ואחרות וחומרים משמרים, כך הם פחות טובים לנו, ועל אחת כמה וכמה לילדינו. ברגע שמחליטים לשנות את התזונה של הילדים ומורידים מהתפריט שלהם סוכרים ומזונות שמכילים גלוטן, חשוב שכל בני המשפחה יהיו חלק מהשינוי. כלומר יש להוציא לחלוטין מהבית את הסוכר ואת הגלוטן. אי אפשר שההורים ימשיכו לאכול מאכלים לא בריאים, והילד ירגיש מסכן כי אסור לו או כי הוא שמן.

אם אתם מעוניינים להפוך לבית בריא, אפשר בהחלט שאחד ההורים יגיע יחד עם הילדים לעבור את תהליך הגמילה מסוכר או מגלוטן. השינוי הזה הוא חיוני למצבם הבריאותי של הילדים כי ברגע שגופו של הילד נקי מסוכרים שבאים מסוכרוז ומגלוטן שבא מלחם, פיצות, פיתות ועוד, אז בעיות של קשב וריכוז נרגעות ופתאום מצבים של קושי בשינה וחרדה נעלמים. ברור היום שסוכר וגלוטן הורגים, ויתרה מכך מסתבר שבעולם הרפואה היום מדברים על סוכרת מסוג 3, ומייחסים מחלות כמו אלצהיימר ושיטיון לצריכת גלוטן".
תמיד הייתי רגישה לרעשים, ואף פעם לא היו לי מנגנוני בידוד חזקים מגירויים חיצונים. עברתי מהמושב לעיר הגדולה, ובשנים האחרונות נחשפתי לחיים עוד יותר רועשים, בעקבות זאת המנגנונים האלה קרסו לגמרי. כיום ממש קשה לי לחשוב ולהתרכז, ואם יש רעש אני מרגישה שאני כל הזמן מותקפת. האם טיפול אנרגטי יכול לעזור לי?
"את שואלת לגבי סף רגישות לרעש או לגירויים מבחוץ, סוג הטיפול שאנחנו עושים יכול להפחית במקצת את הרגישות שאת חווה, אבל לא להעלים את התחושה הזאת באופן מוחלט. את מתארת מצב שבו התאים במוח מתקשרים עם הסביבה באותו אופן כבר הרבה שנים ולכן הם התרגלו לפעול בדרך הזאת. אין פה באמת חומר כימי שאפשר להיגמל ממנו. במקרה הזה אני דווקא הייתי ממליץ לך למצוא מקום שקט ומרגיע ולעבור לחיות חיים שקטים יותר. חיים בעיר הגדולה לא מאפשרים שקט ומרגוע, ולמען הבריאות הפיזית והנפשית שלך, עלייך להשתדל לעשות זאת. לצערי סוג הטיפול הספציפי שאני מציע לא יכול לשנות את הביוכימיה שלך ואת הנוירולוגיה שקיימת אצלך". 

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי