תקופת החגים טומנת בחובה הרבה ארוחות גדולות ונהנתנות יתר. אך חשוב לזכור שאפשר לא להעלות במשקל ואפילו לרדת, זה במרחק החלטה. כל שעליכם לעשות הוא להחליט - בחג הזה אני לא עולה במשקל. אפשר לתכנת את המוח שלנו להיזהר, כך לא נרשה לעצמנו להתפרע. 



איך תעשו זאת? השתדלו לא להיות רעבים, ובטח שלא להגיע לארוחת החג לאחר שלא אכלתם כל היום. זה הכי גרוע. אכילה מרובה לאחר יום של צום משמעה הרגשה לא טובה בבטן ועלייה במשקל. השתדלו לאכול מנות קטנות לאורך היום, כל שלוש או ארבע שעות. לפני היציאה לבית המארחים, תאכלו משהו קטן. זה יכול להיות יוגורט עם קרקר או אורז עם ירקות, זה לא באמת משנה, העיקר הוא להגיע לשולחן החג המפתה כשאתם שולטים באוכל שנכנס לגופכם.
 
דגים מכילים כספית - מסוכן?
 

בארוחות החג שלנו ובעיקר בארוחת ראש השנה יש נטייה להגיש דגים. בהרבה מן הדגים ישנה כספית, שמזיקה לנו. אך הסירו דאגה מלבכם, כספית מצויה בעיקר בדגים גדולים, כשהדגים המשווקים בארצנו הם לרוב דגים קטנים.
 
למי שאוהב דגים מתוקים, ההמלצה היא לא להשתמש בסוכר, כי אם בממתיק מלאכותי. אתם אפילו לא חייבים לספר לאורחים שלכם, הם לא יבחינו בהבדל. אם אתם אוהבים חריימה, יותר טוב, משום שאין בו סוכר.

על הדבש ועל העוקץ
 
אל תשלו את עצמכם - דבש שווה ערך לסוכר. נכון שסוכר הוא מעט שונה, יש בו יותר פרוקטוזה שזה סוכר פירות. ועדיין, דבש שווה לסוכר. 
 
יש הטוענים כי דבש בריא לנו משום שיש בו ויטמינים וזה נכון. אך הם מצויים בו בכמות כל כך מזערית, שהיא מועילה רק למלכת הדבורים. בגוף האדם מדובר בכמות זניחה כלומר, אנחנו לא יכולים לקבל מהדבש שום דבר שיכול לספק לנו ויטמינים ומינרלים.
 
רוצים לקנות עוגת דבש? לכו על זו שבה כמות הדבש הקטנה ביותר. דבש זה עניין של מסורת, אתם לא חייבים לאכול. אם חשקה נפשכם, תאכלו פרוסה אחת של עוגת דבש, בשביל הטעם, כי זה משמין. אם עוגת הדבש הזו שווה לכם בעלייה במשקל, אז תתפנקו.