זוכרים את הפרסומת של משרד הבריאות שהפצירה בכם להשתמש בקונדומים בעת קיום יחסי מין? זאת שמגלה לכם שכשאתם שוכבים עם החברה, אתם בעצם שוכבים עם כל השכונה? כעת חוקרים בריטים מגלים, שאם שכבתם עם החברה, שכבתם בעצם עם כל המדינה.



לפי המחקר, אם לדוגמה קיימתם יחסי מין עם תשעה פרטנרים (ללא קונדום), נחשפתם למחלות המין של כארבעה מיליון בני אדם. החישוב נעשה על ידי מחשבון הסקס שיצרה חברת LloydsPharmacy.
 

מומחים למיניות אמרו לדיילי מייל הבריטי, כי אמנם זהו לא כלי מדויק, אך המחשבון מבוסס על תאוריית "שש מעלות של פרידה" ונועד להדגיש את החשיבות של אמצעי מניעה.
 
"הסיכוי שלכם להיחשף למחלות מין גובר משמעותית עם כל פרטנר חדש", מסביר ד"ר גיגי טאגורי. "אך חשוב מזה, הסכנה אינה נובעת רק מבני הזוג עמם קיימתם מגע ישיר, כי אם הפרטנרים שלהם, והפרטנרים של הפרטנרים שלהם, וכן הלאה".
 
גם צעצועי מין מעבירים מחלות
אך גם אם חשבתם שנזהרתם, ד"ר טאגורי חושף עובדה מדאיגה. מתברר כי גם אם עשיתם שימוש בקונדומים, אתם עדיין חשופים לסוגים שונים של מחלות מין, ביניהן הרפס של איבר המין ויבלות באיבר המין, אם קיימתם מין אוראלי, או שהשתמשתם בצעצועים שונים. 
הוא אמנם אינו ממליץ על התנזרות, אך מפציר בכולם לעשות בדיקות בתדירות גבוהה יחסית. 
 
בין היתר הסקר, שנערך על יותר מ-6,000 נבדקים פעילים מינית בבריטניה, חושף כי 86% מהגברים מעל לגיל 40 לא נדבקו במחלת מין והצעירים שבנבדקים זקוקים לחינוך מיני, כשאחד מחמישה בקרב בני 16-19 חשבו שקונדומים נועדו להגן מכינים.
 
ובאופן לא מפתיע, אחת ממסקנות הסקר היא שהרבה מהאנשים נוטים לשקר לגבי כמות הפרטנרים שהייתה להם (1 מתוך 10 נשים). חמור מזה, 1 מבין 5 שלהם הייתה בעבר מחלת מין, לא סיפרו על אודותיה לפרטנרים שלהם, כך המשיכו להעביר אותה הלאה.