בעקבות מותו המצער של השדרן, העיתונאי והסטיריקן מוטי קירשנבאום מדום לב, מופנות אלי שאלות רבות על ההבדל שבין דום לב להתקף לב. ובכן, יש הבדל והוא גדול. בשורה התחתונה - התקף לב יכול לגרום לדום לב ולמוות ולכן חשוב להיות ערניים.



התקף לב זה מצב בו לא מגיע דם לשריר הלב ומכניס חלק ממנו למצוקה. לאירוע לבבי יכולים להיות סימנים מקדימים כמו לחץ או מועקה בחזה, זיעה קרה, חולשה, כאבים חזקים בחזה עצמו או כאבים שמקרינים לכתף או לשיניים. ברגע שחווים אחד מהסימנים הללו יש להזמין אמבולנס ולרוץ לבית החולים. 
 
מדובר בלב שלכם. אל תחליטו לשכב במיטה ולחכות שהכאב יחלוף, או שבן משפחה יגיע כדי לקחת אתכם לקופת החולים. אתם צריכים להגיע לבית חולים כמה שיותר מהר. התקף לב יכול להסתבך ולגרום להפרעת קצב והפרעת קצב יכולה לגרום לדום לב. גם פרפור חדרים יכול להיות סיבוך של התקף לב וזה לצערנו מה שקרה למוטי קירשנבאום. 
 

אל תתמהמהו - הזמינו אמבולנס

כשמזמנים ניידת של טיפול נמרץ והם מזהים שמדובר באירוע לבבי, הם מודיעים לבית החולים שמכין חדר צנתורים. כשהחולה מגיע לבית החולים הצוות מדלג על שלב המיון ומחיש אותו לחדר הצנתורים, שם אפשר לפתוח את הסתימה והרבה פעמים למנוע את התקף הלב.
 
יש הבדל תהומי בין התקף לב לדום לב. אחרי התקף לב אפשר להחלים, להתאושש, לחיות. היום אפשר לנטרל חלק מההתקפים על ידי צנתור.
דום לב יופיע לאחר סיבוך של התקף לב או מחלת לב שגורמת להפרעת קצב.