רוקחת באזור חיפה התבקשה על ידי מטופל שפנה אליה השבוע בדלפק מרפאת "כללית" למכור לו בסך הכל אופטלגין.



הרוקחת ענבתאוי ניבאל, כאשת מקצוע מנוסה ביקשה לברר איתו לשם מה דרושה לו התרופה ולוודא שמותר לו לקחת אותה יחד עם התרופות האחרות שהוא נוטל, כאיש מבוגר בשנות ה-70 לחייו, עם מחלות רקע שונות.



תוך שיחתה עמו, היא הבחינה שהאיש חיוור מאוד, מתנדנד, מתקשה בהליכה, מתנשם בכבדות ומרבה להשתעל. האיש הסביר לה כי הוא חש כאבים בחזה וטען שהאופטלגין נועד להרגיע את הכאבים בחזה.


.


הסימנים השונים הדליקו נורה אדומה אצל הרוקחת והיא עזבה את הדלפק, מיהרה אליו והושיבה אותו. במקביל, התקשרה מיד לרופא המשפחה ד"ר גרוס גרייס. בבדיקה, נמצא כי לחץ הדם שלו גבוה מאוד והוא סבל מקוצר נשימה וכאבים חזקים בחזה.




צוות המרפאה שהציל את הלקוח. צילום: דוברות כללית מחוז חיפה


היה חשד אף לפרפור חדרים והוזמן למקום אמבולנס נט"ן. כשהגיע הצוות הרפואי הם דאגו לייצב את מצב החולה ולעקוב אחריו באופן צמוד, עד אשר הועבר לבית החולים, שם נשאר להמשך ברור וטיפול.



הרוקחת עצמה אינה מבינה מה מיוחד במה שעשתה: "מחובתנו להסתכל על הלקוח בדלפק, לשים לב למצבו ולהבין בשיחה עימו לשם מה הוא נוטל תרופה מסוימת, בעיקר אם היא תרופה ללא מרשם, שייתכן וכלל אינה מתאימה לו. זוהי המקצועיות והמחויבות שלנו כלפי המטופל".



המטופל והצוות בבית החולים ציינו כי ערנותה של הרוקחת, שדאגה לברר לשם מה הוא מבקש ליטול את התרופה ושמה לב למצבו של המטופל הניצב מולה ובהמשך, טיפול מהיר ויעיל של הצוות במרפאה, כל אלה הם שהצילו את חייו. יש לשער כי אילו היה יוצא במצבו מהמרפאה ומסתפק בנטילת אופטלגין היה האירוע מסתיים באסון.