גיל הוא רק מספר, חבל שהוא מביא איתו כל כך הרבה תחלואים. ולראיה, חוקרים מטעם חברת הפרמקולוגיה Healthspan בנו ציר זמן של הגילים בהם הבריאות מתחילה להתרופף. ובואו נודה, הזמן לא עובד לטובתנו.



כחלק מקמפיין השקה לוויטמינים המותאמים אישית, סקרו החוקרים כאלפיים בני אדם ומצאו בין היתר, שהחל מגיל 30 מתחילות הבעיות האורתופדיות.
 
אלו ההפתעות שמחכות לכם בכל גיל:
 

24: כאבי ראש ומיגרנות
32: היחלשות הקרסוליים
33: כאבי גב
37: היחלשות הברכיים
39: שיער מאפיר
40: כאבי פרקים
50: גלי חום
 
"בעיות הבריאות המגיעות עם הגיל הן בלתי נמנעות", מסביר דובר Healthspan. "בגיל צעיר יותר אנו מלאי חיים ולכן מתאוששים מהר יותר מפציעות וממחלות. עם הגיל, יותר קשה לנו".
 
ולא רק הגיל, גם נזקי מזג האוויר והשטויות שעשינו פעם הם גורמים קריטיים. יותר מחצי מהנשאלים טענו שהקור משפיע על בריאותם, שלושה מתוך עשרה העידו שהבחירות שעשו בצעירותם, כמו תזונה לקויה, מחסור בשעות שינה, עצלנות וחוסר פעילות ספורטיבית וכמובן, צריכה מוגזמת של אלכוהול, ניכרות בבריאות כעת. גם עישון וחשיפה מרובה לשמש היו בין הגורמים. אחד מעשרה אפילו האשימו את העובדה שעבדו במשמרות ו-25% מהנשאלים טענו שהלחץ בעבודה תרם להתרופפות בריאותם. 
 
אבל יש גם בשורות טובות, ארבעה מתוך עשרה נשאלים העידו שלדעתם, הם מזדקנים טוב יותר מהוריהם. 60% טענו שיש להם מודעות גבוהה יותר ולכן דואגים לעצמם טוב יותר מההורים.