תתחילו להסתכל בצלחת שלכם, ולא של אחרים: מחקר ישראלי חדש מציע לכם לכם ללכת בדרך אינדיבידואלית בכל הנוגע לדיאטה, משום שלא כולנו נגיב באותו אופן.



לא נראה שטרנד הדיאטות המשונות ייעלם בקרוב. מדיאטת פחמימות, מיצים או פליאו, רובנו רוצים לרדת במשקל ואם אנחנו רואים שחבר או חברה הצליחו, אנחנו הולכים בעקבותיהם. אבל, וזה אבל גדול, מתברר כעת שכל אחד מאיתנו מגיב אחרת, בייחוד ברמת הסוכר בדם. 
 
דיאטות רבות מסתמכות על מדד גליקימי (GI), שמדרג פחמימות לפי השפעתן על רמת הגלוקוז בדם. המדד נוצר על מנת לסייע לחולי סוכרת לבחור את המזונות שלהם בקפידה, בהתאם למצבם. הלוגיקה אומרת, שצריכת מאכלים עם GI נמוך, כמו דגים, בשר רזה וירקות, שומרת על רמת הסוכר בדם נמוכה יחסית, מה שמסייע לירידה במשקל.
 

דווקא העגבניות עיכבו את הירידה במשקל

"מדד GI מסייע לנו לנבא כיצד אדם יגיב למאכלים מסוימים", הסבירו ערן סגל וערן אלינב מצוות המחקר בחסות מכון ויצמן למדע שברחובות, לסוכנות הידיעות רויטרס. המחקר נערך על כ-800 מתנדבים בוגרים שמילאו שאלון על אורח חייהם ונבדקו פיזית, כולל מידות, בדיקות דם, ניטור גלוקוז, דגימות צואה ועוד. 
 
כל המתנדבים התבקשו לאכול את אותה ארוחה לצהריים, במשך כל ימי המחקר. וכפי שצוות המחקר שיער, גיל ומשקל שיחקו תפקיד חשוב בהשפעה על רמת הסוכר בדם. 
 
לדוגמה, אחת מהנבדקות, אישה בגיל העמידה, ניסתה דיאטות רבות שלא צלחו. במחקר גילו שדווקא עגבניות, שנחשבות לבריאות ומומלצות לכל דיאטה, הקפיצו את הרמת הסוכר בדם אצל אותה אישה, מה שמנע את הירידה במשקל.