החורף כבר כאן ואיתו גם הנזלת, השיעול, כאבי הראש וימי המחלה מהעבודה. אך מה אלה כל התסמינים האלה? האם מדובר בצינון קל, או שמא בשפעת האכזרית? אז דעו שאפשר להבדיל בין השניים, ואפילו בקלות.



כל שנה חולים במחלת השפעת בין 20 ל-30 אחוז מהילדים ובין חמישה ל-10 מהמבוגרים. מדובר במחלה קשה שיכולה להוביל למוות, אותה מנסה משרד הבריאות למגר בכל כוחו, על ידי תעמולת חיסונים משכנעת למדי. צינון לעומת זאת, קליל יחסית. 
 
התסמינים

התסמינים לצינון כוללים כאבי גרון, גודש, שיעול ועיטושים. זה מתחיל בהדרגה, ולפעמים רק כעבור יומיים יופיע שיעול. 
 
בשפעת לעומת זאת, יש חום גבוה, כאבים בכל הגוף ותשישות. המחלה אינה מתחילה בהדרגה, אלא תוקפת את הגוף. רגע אחד אתם בסדר ובמשנהו, אתם זרוקים על הספה ומתחננים לרחמים. 
 
הטיפול

בשפעת אפשר לטפל באמצעות כדורים במרשם רופא, וכדי למנוע את המחלה, משרד הבריאות ממליץ להתחסן בתחילת החורף. תרופות ללא מרשם יכולות לסייע בתסמיני המחלה וכמו כן, גם בצינון וכמובן שתרופות סבתא תמיד עוזרות (מנוחה, תזונה נכונה ומרק מהביל).
 
ואם יש לכם ספק, לכו לרופא המשפחה, הוא כבר יידע מה לעשות. 
 
אמרו לא לאנטיביוטיקה

במאמר ל- CBS News, הצהירה ד"ר הולי פיליפס שאנטיביוטיקה לא מסייעת בצינון ולא בשפעת, מכיוון שהיא מטפלת בבקטריות ושפעת אינה בקטריאלית.

בנוסף, טיפול אנטיביוטי לא מונע מאחרים בסביבתכם מלהידבק, גורם לתופעות לוואי קשות ולא נחוצות ועלול ליצור עמידות לאנטיביוטיקות אחרות.