אני גרוש בן 59 ומנהל קשר רומנטי עם בחורה בת 23. אנחנו מסתירים את הקשר בינינו ולא מתראים במקומות ציבוריים, כי אני חושש מהתגובות של הסביבה ושל הוריה, וגם כי אני חושב על טובתה האישית. מכיוון שלא מדובר בקשר סטנדרטי, אני לא בטוח שהוא יחזיק מעמד ואני מניח שברגע שהקשר ייחשף יופעלו עליה לחצים רבים, עלול להיגרם לה נזק והיא לא תוכל לעמוד בזה. בשלב הזה שנינו חושבים שעדיף להשאיר את הדברים כמות שהם, למרות שבשיחות בינינו היא הבהירה לא פעם שהייתה רוצה להיות בסיטואציה אחרת. מה לדעתך כדאי לי לעשות?


"אם אתה חושב שהקשר ביניכם לא יוכל להחזיק מעמד, זה דבר אחד; ואם אתה דואג ורוצה לשמור עליה, זה דבר אחר. נראה לי שאתה מפחד מהסטיגמה שתודבק לבת זוגך הצעירה ושהיא תיחשב לאחת כזו שיוצאת עם גברים מבוגרים בני 60. לדעתי, אם אתה לא מאמין במערכת היחסים הזאת, עדיף שתשים לה סוף. במהלך 20 שנות הקריירה שלי הבנתי שאני בעצם לא מבין כלום. אתה לא יכול לדעת מה נכון לה ואתה לא צריך לחשוב במקומה. מדובר בקשר חוקי, ואם טוב לה והיא נהנית ממערכת היחסים הזאת, אז לא צריכה להיות בעיה.



אתה מוטרד מכך שהקשר הוא לא נורמטיבי, מכיוון שהנורמה במערכות יחסים בפער גילים כזה היא פחות מקובלת, ואני טוען שקיימים דברים רבים שהם לא מקובלים, כמו למשל במקרה של היזם הגדול ביותר בעולם מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק, שלרגל לידת בתו החליט לתרום 99% ממניות החברה שלו. דוגמה נוספת ולא מקובלת היא להיות אלוף העולם בריצה ל־100 מטר, הרי שאר בני האדם הם לא אלופי העולם בשום תחום. אתה ובת זוגך עשיתם את השיקולים ואת ההחלטות שלכם, ולכן עליכם לקחת עליהן אחריות. יכול להיות שהקשר חשוב לה ואף בונה את אישיותה. אני מאמין שאנשים צריכים ללכת עם האמת שלהם, וזכותכם הלגיטימית לנהל מערכת יחסים במשך שנתיים ואף להסתיר אותה.



לאנשים שסובבים אתכם יש דעות רבות ומגוונות, אך הן אינן רלוונטיות עבורכם. שניכם מנהלים את הקשר הזה מרצונכם החופשי, נהנים האחד מנוכחותו של האחר, ואלו החיים שלכם. הרבה אנשים דיברו על הזמר צביקה פיק ועל בת זוגו בת ה־18, טענו שמדובר במערכת יחסים קלוקלת שנועדה לאבדון, אבל העובדה היא שהקשר שרד מעבר למצופה, השניים הקימו משפחה והביאו ילדים לעולם, וכולם נשארו עם הלשון בחוץ. תמיד יהיה מה להגיד, עכשיו אנשים מדברים על זה שפיק מבוגר מדי ושהילד לא יכיר אותו כשיגדל. אני ממליץ לכולם להתעסק בחייהם הפרטיים ולהשקיע את המעורבות החברתית שלהם במטרות ערכיות יותר ובסיוע לחלשים ולמיעוטי יכולת".



אני בחור צעיר, ויש לי המון רעיונות. מכיוון שהייתי גרוע בתחום ההיכרויות והצלחתי, אני רוצה להעביר את הידע שלי הלאה וללמד גברים כיצד ניתן להכיר נשים ולהתחיל איתן, ולהראות להם כיצד יוצרים משיכה ואיך נכנסים למערכת יחסים שמובילה בסופו של דבר לחתונה. אני פועל בשיטה של שיעורים אחד על אחד, יוצא לברים ופאבים, וכאשר אני מזהה גבר שזקוק לעזרתי, אני מציג את עצמי ומציע את שירותי. לאחר מכן אני מדגים את דרך הפעולה שלי, ומלמד את הלקוח בזמן אמת. כתבתי את כל הידע והחומר שיש בידי, אבל לא הצלחתי לקדם את העסק שלי. כיצד אוכל לשווק את עצמי בצורה נכונה?


"כל הכבוד לך. החלום הרטוב שלי הוא שעצמאים שהם גם המשווקים של עצמם יבינו שהחיים העסקיים שלהם תלויים בהעזה ובפעילות אקטיבית, אבל במקרה הספציפי שלך ובהתחשב בשירותים שאתה מציע, אני לא רואה כיצד דרכי הפעולה שנקטת יובילו אותך להיות בעל עסק משגשג בתחום ההיכרויות.


הלקוחות שלך חווים מבוכה וחוסר נעימות, ולכן צורת השיווק הישירה והבוטה יחסית שאתה מתאר היא נוראית בעיני.



אתה צריך לפעול מחוץ לסיטואציה המביכה ולהיפגש עם הלקוחות הפוטנציאלים במקום שבו יהיה להם נוח לנהל את השיחה הזאת, שגורמת להם מבוכה. אני ממליץ שתיצור פעילות אקטיבית ברשתות החברתיות ותגיע לקהל היעד המדויק שזקוק למוצר שלך. רעיון נוסף ברמה השיווקית הוא להקליט סדרת סרטונים, להעלות אותה ליוטיוב ולחשוף אותה לקהל היעד הרלוונטי של גברים בני 35־45. עליך לעבוד בעקביות ולפתוח קורסים. כאשר תצליח לגרום לשניים או לשלושה גברים ליישם את הרעיון שלך, העסק שלך יגדל ויתפתח". 



ערכה: אפרת קורמן