מחקר חדש שנערך בבית חולים רמב"ם בחיפה בודק האם אפליקציה שפותחה בשיתוף הטכניון וחברת מייקרוסופט תוכל לסייע לחולי סוכרת להגדיל את נפח הפעילות הגופנית שלהם ובכך לחסוך בנטילת תרופות. אם אתם חולי סוכרת ומעוניינים בכך, עליכם להחזיק ברשותכם טלפון חכם ולהוריד את האפליקציה.



סוכרת סוג 2 כבר מזמן הוכתרה כמגפה בעולם המערבי. מדי שנה מספר המאובחנים הולך וגדל, וכיום מסתכם מספרם במאות מיליונים בכל העולם. בישראל הנתונים מצביעים על כך שאחד מכל עשרה מבוגרים חולה במחלה המוכרת היטב כיום.



סוכרת סוג 2, המהווה כ־90% ממקרי הסוכרת, מתפתחת כתוצאה משילוב של גורמים גנטיים וסביבתיים, וקשורה קשר ישיר לתזונה לקויה ואורח חיים לא בריא. לפיכך, אחת הדרכים העיקריות לעיכוב התפתחות המחלה היא הקפדה על מזון בריא ועל פעילות גופנית. המחקר החדש עושה שימוש באפליקציה שפותחה עבור בית החולים רמב"ם על ידי הטכניון ועל ידי חברת מייקרוסופט ישראל.



ראשית, מידע בסיסי על אודות מצבו הבריאותי ועל נתוניו הפיזיולוגיים של כל משתתף במחקר מוזנים למערכת המידע שמקושרת לאפליקציה. כל משתתף מקבל המלצה לפעילות גופנית, המותאמת לו אישית ומשקללת את כושרו הגופני ואת המגבלות שמהן הוא סובל.



האפליקציה שמעודדת התמדה


בשלב הבא, נכנסת האפליקציה לפעולה ושולחת למשתתפים מספר הודעות בשבוע, המעודדות אותם לבצע פעילות גופנית. האפליקציה מנטרת את הפעילות הגופנית שהחולה הסוכרתי מבצע מדי שבוע, וממשיכה לעודד אותו בהתאם.



"הכוונה כאן היא לנסות לסייע למטופלים, חולי סכרת סוג 2, שיש להם מוכנות לבצע פעילות גופנית, אבל מתקשים להתמיד", מסבירה ד"ר עירית הוכברג, רופאה בכירה העומדת בראש המחקר.