אני בת 61, התאלמנתי לפני כ־13 שנה. הייתי פעם אחת בזוגיות לפני כחמש שנים, אבל זה לא הצליח, ומאז אני שוב לבד. אני לא מצליחה להבין מהי הסיבה לכך שאני לא נמצאת בזוגיות?


"הרבה פעמים אנחנו צריכים לאבד משהו כדי להצליח לעשות טרנספורמציה. לפי מחקר שערכנו בראייה אחרת, רוב בני האדם שצריכים לאבד משהו בשביל לעשות טרנספורמציה הן דווקא נשים, כלומר, נשמות נקביות, שהן נגזרות של האבות שלהן. ייתכן שאת נגזרת של אבא שלך ושאת צריכה לאבד משהו שהוא לפי התפיסה מאוד משמעותי, כדי שתוכלי לעשות טרנספורמציה. בלי לאבד לא תצליחי לעשות את השינוי המיוחל. ייתכן שאת צריכה לאבד שליטה. בואי נניח שאת נגזרת של אבא שלך, כי ההתנהלות שלך דומה להתנהלות הנשמה של אביך. כך את יכולה לחקור את עצמך דרכו, כי אחד העקרונות הראשונים בראייה אחרת הוא שאנחנו חלק מהשרשרת הדורית של הנגזרת. כלומר שמאחורייך יש כל חייו, או כל הפילם, שזה הזיכרון התאי של אבא שלך. אם אביך היה חייב לשלוט בכל דבר, יש בו חלק מאוד נכבד בזיכרון התאי שלך. בשביל למצוא בן זוג שתוכלי לדבר איתו באותה השפה, את צריכה לאבד שליטה ולהאמין. מה שאת צריכה לאבד הוא דבר בין־דורי, כי מדובר בשליטה שרכשת מהנגזרת שלך, ולכן מדובר בתהליך לא פשוט. חשוב לראות ולהבין זאת, כי השאלה הגדולה שצריך לשאול היא האם את מוכנה לאבד את השליטה שלך בחיים? אם התשובה היא חיובית, תוכלי לעבור טרנספורמציה".



אני לא אדם אובדני, אבל לאחרונה אני מרגישה שנגמר לי החשק לחיות ולא בא לי לעשות כלום. אני מתבוננת אחורה, ואפשר לומר שרוב הצרות שלי הן בתחום הכספי, וזה פוגע בבריאות שלי. אני בת 63, אבל מרגישה כמו זקנה בת 800 שנגמרה לה חדוות החיים, כי אין לי כוח יותר לעליות והירידות האלה בחיים, ונמאס לי כבר. מה אני יכולה לעשות?


"למה כל החיים צריך תמיד לעשות ולעשות? לפעמים אפשר גם לא לעשות כלום ולצפות בחיים כמו בסרט נע ולהתחיל להעביר את כל הסרטים שהיו לי בחיים עד עכשיו, בלי לרכוש סרטים חדשים, כי הדיסק כבר מלא. תחשבי על האפשרות לעבור לגור עם הילדים. בהרבה מקומות בעולם אנשים חיים בשבטים וממשיכים את השרשרת הדורית, ואילו פה אצלנו בעולם המערבי, אף אחד לא מוכן לחלוק את המרחב שלו עם השבט. לכן אני חושבת שהשיחה עמך מאוד חשובה, כי צריך לדבר על כך שהמשאב האנושי – כמעט אין לו ערך אצלנו אם אין לו ערך כלכלי, ומאוד כואב לראות את זה. הילדים שלך הם משאב מאוד משמעותי. בעולם המערבי לפעמים להורים נגמר הסוס והם מאבדים את העבודה שלהם בגיל יחסית צעיר, הם לא מספיקים לחסוך לפנסיה, וזה לאחר שהם נתנו לילדים שלהם כמעט הכל. ומה עם התמורה? למה הילדים לא יכולים לעזור להם בזמן הזדקנותם? ילדים הם המשאב האנושי החשוב ביותר, ובכלל, אנושיות היא המשאב האחרון שנשאר בעולם, ומבחינתי זה להמציא את העתיד. התבונני בשרשרת הדורית שלך ותבדקי אם זה לא קרה כבר בעבר, כי את אומרת שזה גלגל חוזר. אביך, את ובעלך וגם ילדייך פשטו את הרגל, ולכן מדובר בקללה דורית. אם אין משאב אנושי, אין הורים ואין ילדים, כלומר הם קיימים, אבל הם לא יכולים להעניק לך משאב אנושי, אז את צריכה לבדוק את עצמך אם בזבזת את כל המשאבים שלך, אם בזבזת את כל הזמן ואת כל האנרגיה שלך על הדברים הלא נכונים בחיים. לפי בראייה אחרת, אם אני לא יכולה לתת ולקבל משהו בחזרה מהמשאבים האנושיים שלי שאותם אני מפתחת – כלומר, אם אני לא מקבלת תמורה מההורים שלי כשאני בצרה או מהילדים שלי שהם העתיד שלי – זה אומר שאיבדתי את המשאבים שלי כי השתמשתי בהם לא נכון. לא יכול להיות שההשגחה והיקום סגרו בפני את כל הדלתות, הן מהעבר והן מהעתיד. לכן, את צריכה להתבונן היטב ולבדוק מה איבדת שם בדרך. כי משהו שלא למדת בשרשרת הדורית שלך חזר על עצמו כשיעור. לא התפתחתם בדרך ועשיתם את אותן הטעויות. הילדים שלך, שהם המשאב העתידי שלך, עברו את אותו שיעור כמוך וכמו אביך ופשטו את הרגל, כי אף אחד מכם לא לומד את הלקחים בשרשרת הדורית שלכם". 



ערכה: הדס בארי


מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, בכל יום שני ב־20:00 ב"רדיו ללא הפסקה"