אנחנו יכולים להתחמק מהרבה צרות, אך הזקנה תמיד תרדוף אותנו. מקרמים שמתהדרים בשם אנטי-אייג'ינג ועד לטיפולים קוסמטיים מקיפים, בני אדם רבים מנסים לבטל, או לפחות להסתיר את הגזירה. כעת חוקרים מנסים לתקוף את התחום מנושא דווקא שונה. מחקר חדש מבקש לבדוק האם יש קשר בין גנטיקה לחיים ארוכים.

מהמחקרים שבוצעו עד כה, עלה כי בני המאה (אלו שהצליחו לעבור את המספר הנכסף) הגיעו לגיל הזה כיוון שיש בגנים שלהם איזשהו סוד שמגן עליהם מפני הזקנה ומחלותיה. על זה מתווסף מחקרו של פרופ' סטוארט קים, מומחה לגנטיקה מאוניברסיטת סטנפורד, שגורס כי לבני המאה יש פחות גנים שאחראיים על מחלות כרוניות שקשורות לזקנה. 
 
פחות מחלות, יותר אנטי-אייג'ינג

מהניתוח הגנטי של פרופ' קים עולה, שגנים של מחלות יכולים להפחית את הסיכוי של אדם להגיע לגיל מאה, ביניהם גן של מחלת האלצהיימר, אזור שקשור למחלות לב, הגן שאחראי על סוגי הדם A-B-O ועוד. כל אלו ידועים כמקצרי חיים ולכן מפחיתים את סיכויי האדם להגיע לגיל מאה.
 
קים וצוותו עובדים על ההוכחה שבני המאה הגיעו לגילם המופלג, גם בזכות גן אנטי-אייג'ינג, שטרם נמצאו הוכחות לקיומו. "מצאנו שלפחות בחלק אחד, אותם בני המאה מאריכים ימים כיוון שהם לא לוקים במחלות", מסביר קים ורומז לבאות, "אני מודה שיש עוד משהו שקשור לאנטי-אייג'ינג שהמדע טרם גילה".