על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO), אנשים חיים חיים ארוכים יותר היום, ותוחלת החיים שלנו, (מדד סטטיסטי לזמן הממוצע הנותר לחיות מרגע הלידה) ארוכה יותר מאי פעם. המדינה בעלת תוחלת החיים הארוכה ביותר, שנמדדה מגיל  60 והלאה היא יפן. במקום שני נמצאות מדינות באזור הים התיכון ובאזור מזרח אסיה, וגם מדינות עם כלכלות חזקות ומערכות בריאות יציבות.
במדידת תוחלת ההחיים מגיל 60, גורמים כגון מחלות ילדים ובעיות נוספות מגיל צעיר כבר לא משמעותיות כל כך, ואריכות ימינו קשורה לאורח החיים שלנו והסביבה בה אנו חיים בגיל מבוגר יותר.
ערכים יפניים

יפנים שהגיעו לגיל 60, ימשיכו לחיות לגיל ממוצע של 86, הממוצע הגילי הגבוה ביותר מבכל מקום אחר בעולם. למעלה מרבע מאוכלוסיית המדינה ביפן היום מעל גיל 64 והקהילות באוקינאווה בעלות האחוז הגבוהה ביותר של בני מאה ומעלה מבכל מקום אחר בעולם.
"חלק מהעניין קשור לתזונה היפנית המסורתית," אומר ג'ון בירד, מארגון הבריאות העולמי,התזונה כוללת שפע של דגים וירקות טריים, בשילוב עם כמויות קטנות של בשר ושומן רווי. "אבל התזונה המסורתית השתנתה", אומר בירד, מה שרומז שהמטבח היפני היא לא המרכיב היחידי בעניין.
"היבט אחר הוא אורח החיים של היפנים, שדואגים לזהות ולטפל בסוגיות כמו לחץ דם גבוהה" אומר בירד. אורח חיים פעיל בגילים מבוגרים היא הנורמה ביפן, והמרחבים הפתוחים בנופה מעודדים אנשים לצאת החוצה לטבע, ובנוסף לכך, מערכות הבריאות המבוססות במדינה תורמות אף הן לתמונה. תזונה בריאה, אורח חיים פעיל בשנים המבוגרות, הפחתת מתחים והמון תמיכה – למרות שאנו מבינים כמה העקרונות הללו חיוניים, לא כולנו מאמצים אותם.
באירופה היום יש יותר אנשים מבוגרים מאשר אנשים צעירים ", אומרת שרה הארפר, פרופסורית לגֶּרוֹנְטוֹלוֹגְיָה (חקר הזיקנה) מאוניברסיטת אוקספורד. וביבשת אירופה כולה, למעלה ממחצית מהאוכלוסייה יכולה לצפות לחיות עד לאמצע גיל השמונים שלהם, במיוחד בדרום אירופה – בזכות התזונה הים-תיכונית שלהם.
"אפילו אם אנשים מאמצים תזונה ים-תיכונית בגיל מבוגר יותר, יש לכך יתרונות בריאותיים", אומר בירד. התזונה הראויה לציון, מורכבת באופן מסורתי מכמויות קטנות של יין, ירקות טריים, שמן זית, ושוב מעט בשר ושומן רווי.
  פרופ' הרפר,טוענת שהתזונה הים-תיכונית טובה יותר מתזונה עשירה בבשר, וממאכלים מטוגנים ואלכוהול. "זאת פשוט בחירה בריאה יותר ממה שאנשים בצפון אירופה נוטים לאכול". מחקר שנערך לאחרונה מצא כי אנשים הדבקים בתזונה הים-תיכונית היו בריאים גם נפשית וגם פיזית בגילים מתקדמים יותר.  
 באיטליה, ספרד וצרפת  ישנן אוכלוסיות עם תוחלת חיים ממוצעת של 85 לאחר שעברו את גיל 60 ובירד משער שחלק משמעותי קשור  לאקלים ולתרבויות במדינות אלו. "יש בהן תרבות של פעילות גופנית, והאקלים הנוח מסייע לזה ", אומר בירד. במדינות עם חורפים ארוכים וקרים שמירה על אורח חיים פעיל הופכת לאתגר.
גם בישראל תוחלת החיים עומדת על 85 לאלו שהגיעו לגיל 60 וההשערה היא שתזונה משחקת כאן תפקיד מרכזי. " תחלואה רבה בגיל מבוגר יותר נובעת בעיקר ממחלות לב," אומרת פרופ' שרה הרפר. עם נגישות לתוכניות בריאות טובות, אוכלוסיות שלמות תוכלנה לגשת לתוכניות ולקבל טיפול מונע למצבים כרוניים, שבדרך כלל משפיעים על אוכלוסיות מבוגרות יותר, כך ניתן יהיה לאבחן מחלות בשלבים הראשוניים שלהן ולמנוע נזק בלתי הפיך.
"אם אתה משווה את חייהם של אנשים במאה ה-21  לחייהם של בני אדם במאה-19, אנחנו לא נאבקים על בסיס יומיומי כדי לשרוד", אומר בירד והיבט אחד עוזר לכולנו לחיות חיים ארוכים יותר, והוא, שהחיים שלנו, בסך הכל היום, הרבה יותר קלים משל אבותינו.