"בן אדם שפוי עם שכל בראש לא מאמין ב Quick-Fix", אמר ל"מעריב אונליין" בכיר במשרד הבריאות המעורב באזהרה נגד מכשיר ה-Ems שנעשה בו שימוש בחדרי כושר. המכשיר מגרה את השרירים ובכך תורם לטענת חדרי הכושר לחיטוב ועיבוי השרירים. "אישה שמנה שפויה לא תאמין שבבוקר היא תקום אישה רזה, אין כזה דבר" אמר הבכיר.



מאחורי היוזמה של אזהרה גורפת נגד השימוש במכשירי ה-Ems בחדרי כושר עומדת הפיזיותרפיסטית הראשית של משרד הבריאות אילה פרג, שהסבירה את הדברים: "שם המכשיר המלא הוא Electro Muscular Stimulation. מדובר במכשיר רפואי שהיה קיים עוד בשנות השבעים כשהתחלתי לעסוק בפיזיותרפיה. מטרתו היא איבחון וטיפול בשרירים שנפגעו. חדרי הכושר מציגים אותו כאילו הוא חידוש, אבל אין כן שום פלא אלא סכנה לבריאות. המכשיר מיועד לשימושים רפואיים ולפיזיותרפיה והוא משמש לגירוי שרירים בעזרת חשמל. מורשה להשתמש ולטפל במכשירים הללו רק מי שלמד את הנושא. מה שמשתמשים בחדרי הכושר לא עובר ביקורת של אף אחד. השימוש במכשיר מסוכן מחוץ לטיפול רפואי".



מה הסכנה?
"מחברים את האדם לאלקטרודות וזה יכול לגרום לאי ספיקת כליות. אדם עם קוצב לב יכול למות מזה מהתקף לב. הלב מופעל על ידי חשמל שבגוף והיו כבר מקרים של אישפוזים כתוצאה משימוש לא נכון במכשיר".



ברשת EMS CLUB בתל אביב מבטיחים חזרה לכושר בעזרת המכשיר, בשיחת התעניינות של כתבת "מעריב אונליין" שהתקשרה כלקוחה פוטנציאלית להתנסות בשיטה וביקשה מידע, הסבירה לה נציגת הרשת שאכן מדובר בגירוי שריר באמצעות פולס חשמלי ונציגת השירות הרגיעה שהשיטה בטוחה לגמרי".



איך זה עובד?
נציגת השירות: "זה עובד על שרירים רדומים עם אלקטרודות שמעבירות פולסים חשמליים שמייצרים התנגדות לתנועה".



זה בטוח?
נציגת השירות: "חד משמעית, זה לא מסוכן. זו שיטת אימון שפותחה בעולם הפיזיותרפיה. זה לא מכות חשמל אלא פולסים עדינים של מכשיר. זה קיים 15 שנה וקיבל אישור של האיחוד האירופי ושל מכון התקנים בישראל".



גם א' המתאמן באחד מסניפי הרשת, נשמע רגוע לגמרי לגבי האימון בעזרת המכשיר: "זה מכשיר מצוין, כל האזהרות הן שטויות. לפני שהתחלתי להתאמן על זה בדקתי ברשת. אני אחרי שלושה ניתוחי גב ומתאמן ברשת עם המכשיר חמישה חודשים. זה הדבר היחיד שאני מחזיק בו מעמד. לפני 15 שנה היתה פריצת הדיסק הראשונה שלי ואני מרגיש באימונים האלה בידיים מאוד טובות. יש לי מאמן שסיים רפואת ספורט בווינגייט והוא מלווה אותי בכל דבר. אני הרבה יותר יציב ובחורף הזה הגב שלי במצב הרבה יותר טוב מבשנים קודמות. ניסיתי לעשות כושר בשחייה וחטפתי זיהום בעין מהבריכה ובאימונים רגילים בחדר כושר חטפתי את פריצת הדיסק הגדולה. הפעם מצאתי את מה שמתאים לי".