מיכל צפיר הפכה בתקופה האחרונה למאמנת לחיים בריאים, תזונה נכונה, כושר ואושר, שמשווקת את מרכולתה בהתלהבות. הקומיקאי טל פרידמן הגיב לתופעה בחיקוי לעגני, אתו הופיע השבוע בתכניתו החדשה בפריים טיים הטלוויזיוני. בשיחה עם איריס קול היום (רביעי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הגיבה צפיר: "בגדול אני נהנית. זה מאוד משעשע אותי, גם כשהוא חשב שאני מטורללת. הוא כל הזמן חוזר על זה שאני אומרת שאני מאושרת, והוא צודק, כי זאת המהות, לא המשקל ולא הכושר הגופני. אני לא לוקחת את החיקוי ברצינות. אני לוקחת את הבריאות ברצינות. אני כל כך אוהבת את ההרצאות והסדנאות שלי, כי אני יודעת מה זה עושה לאנשים. נוצר באז, מה שאני עושה הגיע לתהודה יותר גדולה ואני מצליחה לעזור להרבה יותר אנשים. איך זה יכול להיות רע? זה נפלא, אני מברכת על זה".



קול שאלה כיצד הבנות של צפיר מתמודדות עם התגובות כלפיה, וצפיר השיבה: "הילדות שלי מאושרות מזה. הן מסתובבות איתי ברחוב וכל שנייה עוצר אותן מישהו ואומר שבזכות אימא שלהן הוא התחיל לרוץ, לזה הן נחשפות. הילדות שלי רוצות שאבוא להרצות בבית הספר שלהן. המחמאה הכי גדולה שאני מקבלת מהן זה שהן רוצות להיות כמוני, לעשות את מה שהן אוהבות, כי זה מה שהן חוות. הן רואות את ההתעסקות והקשיים, המשרד שלי נמצא בבית מבחירה, ואני כל הזמן שואלת, יש תקשורת. פעם הייתי הרבה יותר בבית אבל הייתי מדברת איתן הרבה פחות. הבית שלי הוא השותף הכי גדול שלי. אני משתפת בקשיים, אני מבקשת עזרה".



 



"ברור שאני לא כל הזמן מאושרת, אבל אני מאושרת לפרקי זמן יותר ארוכים", אמרה צפיר. "העובדה שאין לי בעיות והמשקל מאוזן עושה אותי מאושרת, אבל החיים שאני רוצה הם לא נטולי בעיות, אני רוצה להוציא ספר חדש ויש לי קשיים ויש לי חוזים, וכל מוצר חדש שאני מפתחת, וכל אולם שאני פותחת לוקח זמן עד שהוא מלא".

קול שאלה את צפיר מה מעצבן בה, ונענתה: "אנשים חושבים שלא כל אחד יכול, ושהחיים קשים ומורכבים. אני אומרת - האם הנסיבות ינהלו אותי או אני אנהל את הנסיבות? המצב הביטחוני על הפנים ויש קשיים כלכליים אבל אם אשכב במיטה זה ישפר את מצבי? אני לא חושבת שמקנאים בי. כשמישהו כותב בדף הפייסבוק שלי 'שימותו הקנאים', אני לא עושה לו לייק. אם למישהו לא אכפת ממה שאני אומרת, אני אחדד את המסרים באופן כל כך מדויק שיותר ויותר אנשים יבינו למה אני מתכוונת".

"אני לא מדברת על משקל", הבהירה צפיר. "אני הייתי בעודף משקל, אבל זו בסך הכל הייתה תוצאה, של רחמים עצמיים, של מחשבות שזה בלתי אפשרי, שזה לא טעים. ברגע ששיניתי את המחשבות שלי, הבנתי שהתוצאה יכולה להשתנות, שברגע שאני אלך ואלמד אני אתרגל משהו אחר. כל אחד יכול לרדת במשקל, אבל זו לא המהות, המהות היא שכל אחד יכול לשפר את מצבו. רוב האנשים לא חיים את החיים שהם רוצים, ויש להם בעיה להודות במה שהם באמת רוצים".

ערך: אסף נבו