כל אישה מכירה את מסע ההפחדות בנושאים הקשורים למחזור, לפוריות, לביוץ, להריון וללידה. אז אחת ולתמיד:  די עם זה. באנו לנפץ לכן את המיתוסים הנשיים. 



המיתוס: כדי להיכנס להריון, הגוף צריך להתנקות מהגלולות

המיתוס הזה קיים שנים, אבל האמת היא שברגע שאת מפסיקה לקחת את הגלולות, את יכולה להיכנס להריון, משום שהגוף שלך לא מקבל את האסטרוגן שמונע אותו. זכרי, יש אפשרות של אחוז אחד שתיכנסי להריון גם בשימוש של גלולות למניעת הריון. 
 

המיתוס: תנוחות סקס מסוימות יסייעו לך להיכנס להריון


לפי מחקר שבוצע ב-2014, 40% מהנשים בארה"ב חושבות שאם ישכבו על הגב וירימו את האגן לאחר יחסי המין, זה יגדיל את סיכוייהן להתעבר. אך האמת, לגוון עם תנוחות שונות במיטה זה נחמד מאד לזוגיות, אבל אין לזה שום קשר להריון. "כל עוד הזרע נכנס לתוך איבר המין של האישה, הוא ימצא את דרכו, לא משנה התנוחה", מסבירה כותבת המחקר, ד"ר ג'סיקה אילוזי, מומחית לגניקולוגיה מאוניברסיטת ייל.
 

המיתוס: לחץ נפשי והרמת משא כבד יכולים לגרום להפלה

נדיר שהפלות קשורות למצב נפשי או לטראומה. ועדיין, ממחקר שנעשה בשנה שעברה עולה ש-76% מהאמריקנים חוששים שלחץ יוביל להפלה ו-64% מהם
בטוחים שגם הרמת משקל כבד יכולה להוסיף לזה. אז לא. מרבית ההפלות מתרחשות משום שהעובר אינו שלם מבחינה גנטית. בנוסף, מומחים טוענים שאם הייתה לך הפלה בעבר, זה לא מגדיל את הסיכויים להפלה נוספת.
 

המיתוס: את אמורה לקבל מחזור פעם בחודש


נכון שאישה אמורה לקבל מחזור פעם ב-28 ימים, שזה ארבעה שבועות, אבל מחזור חודשי רגיל נמשך 25-35 ימים. כך יוצא שאם את בסקאלה הגבוהה, יכול להיות שבאחד מחודשי פברואר את תהיי נקייה ממחזור. 
 

המיתוס: הגוף שלך מייצר ביציות חדשות כל חודש


תשמעי קטע, מה שקיבלת בלידה, זה מה שמלווה אותך כל חייך. זהו, זה מאגר הביציות שלך. המיתוס הזה ככל הנראה נוצר בגלל שגברים אכן מייצרים זרע חדש במהלך חייהם, אבל אין זה המקרה אצל הנשים. אישה נולדת עם כמיליון תאי ביציות. כשהיא מגיעה לגיל ההתבגרות, כל הביציות מלבד 300 אלף, מתבזבזות איפשהו. משם, בכל חודש כ-200 ביציות מתכוננות לביוץ אבל רק אחת מהן, הגדולה ביותר, תזכה. עם הגיל, הביציות מתחילות לגסוס ותאיהן מתחילים להתפרק ולהיספג בגוף.