מה יותר מסוכן - אלכוהול או קנאביס? ומה יותר ממכר?
 
"התשובה לשאלה היא מורכבת וגם מאוד תלויה בנסיבות. הקנאביס הוא לא ממש ממכר, כי החומר הקניבואידי עצמו אינו ממכר, אבל הבעיה היא שהקנאביס יוצר מצב רוח מסוים שאנו רוצים לשחזר כדי לחוות אותו שוב ושוב. בנוסף, כאשר מעשנים את הקנאביס עם טבק, הנטייה היא דווקא להתמכר לסיגריות עצמן. מהצד האחר ניצב האלכוהול, וכאן ניתן לומר בפירוש שמדובר בחומר מסוכן. האלכוהול פוגע בהרבה איברים פנימיים בגוף, הוא יכול להרוס את הכבד ולגרום לשחמת ולעוד מגוון של בעיות רפואיות. בנוסף, האלכוהול גורם לנו לתחושה של ביטחון מופרז בנהיגה או בשיח עם אנשים, ולעומתו הקנאביס משפיע על אנשים באופן אחר, וניתן לראות תגובות שונות כאשר משתמשים בו. הבעיה עם האלכוהול שהוא ממכר. אנשים שמתמכרים לטיפה המרה, אנשים שמתחילים לשתות כדי לברוח מהמציאות, אנשים שמגיעים למצב שבו הם שותים לבד ולא רק בחברה – הם מגיעים למצב מאוד מסוכן שרק הולך ומידרדר. לכן, אני לא יכול להגיד מה יותר מה מסוכן, והייתי אומר שזה תלוי בנסיבות".

בשנת 2012 הגעתי לפשיטת רגל בעקבות בזבוזים מעל ומעבר להכנסות, ומאז אני מוגבלת ביכולת שלי להוציא כספים, אך הרצון לבזבז לא מפסיק. קשה לי להתמודד עם המגבלות שיש עלי בבנק, ומדי פעם אני ממש "גונבת" פה ושם קנייה, ולפעמים אני מרגישה שזה סתם בשביל הריגוש לקנות. האם מדובר בהתמכרות?
 

"מה שאת מתארת זו התמכרות, אבל עצם העובדה שהבנת שיש לך בעיה, ובעצם יצאת לדרך של שינוי, היא דבר חשוב ביותר. גם עם סמים, גם עם אלכוהול וגם עם סיגריות, ולמעשה עם כל התמכרות, יש מה שמכנים דודא – אותו אזור במוח שבמהלך השנים יצר קישורים חשמליים, עצבים ששלחו זרמים ויצרו אזור נוירולוגי־פיזיולוגי במוח, והאזור הזה לא יימחק. במילים אחרות – ההתרגשות וכל מה שקורה סביב הקנייה והרכישה עצמה עדיין קיימים באזור הזה של המוח. מדי פעם כל מיני דברים גורמים לאזור הזה להתרגש קצת, זה יכול להיות מצב רגשי ירוד, דכדוך או דיכאון, ופתאום אותו אזור שהיה רגיל לקבל מנת סם, ואני מתכוון למנה ממשית של סם – כלומר לקבל חשמל שגורם להפרשה כימית שגורמת לתחושה טובה – אותו אזור אומר לך: 'היי, שלום לך, אולי בכל זאת נעשה משהו שירגש וישמח אותנו?'. לכן, כאשר אנו חשים באותה התחושה, אני ממליץ לך לתפוס את עצמך ולהבין שמדובר באיתות מהעבר, משהו שלא קשור כבר לחיים שלך. תזכירי לעצמך שהחלטת לשנות את החיים. בכל פעם שאת מרגישה כך, אפשר לצאת לג'וגינג או לעבוד בגינה ולמצוא משהו אחר לעשות שיכניס קצת ריגוש, ואז המוח ישחרר אותך מההרגל הישן הזה וייתן לך להמשיך ולפתוח בדף חדש. לכן, כשבא לך הריגוש הזה לקניות, תגידי לו 'לא', ואם בא לך סתם לבזבז, אז תגידי לעצמך שזה לא בשבילך יותר".
מאז שגיליתי את אתר אי־ביי ואת שאר אתרי הקניות, אני לא יכולה להעביר ערב בלי להיכנס לאתרים ולקנות משהו. אני תמיד צריכה לקנות לפחות פריט אחד, ולפעמים אני סתם נהנית להסתכל בסל הקניות שלי ובכל הרכישות שעשיתי. ערב אחד הייתה הפסקת חשמל ולא יכולתי להיכנס לאינטרנט וממש הרגשתי חולה, כמו בקריז, ואז נפל האסימון שכנראה יש לי בעיה. האם מצבי חמור? ואם כן, מה כדאי לי לעשות?
 
"צריך להבין, כמו שאת נהנית לגלוש בכל אתרי הקניות, הם במקביל נהנים ללמוד אותך, את ההרגלים שלך ואת הטעם שלך. אותו רובוט שיושב בצד השני רואה מה הכנסת לסל הקניות ובאילו פריטים התעניינת, וכך לומד את כל הנתונים עלייך, ובהתאם שולחים לך הצעות מפתות שתמיד קולעות בדיוק לטעם שלך. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שכל המבצעים האדירים וההנחות הגדולות שמציעים לנו הם לא ממש אמיתיים, כי זה משתנה בהתאם לעונה ולמעשה מדובר במחיר פיקטיבי. במהלך בלאק פריידי אנשים הוציאו קרוב לחמישה מיליארד דולר רק בקניות ברשת. במילים אחרות, אם שמים את המטבעות אחד על השני אפשר להגיע לירח, וכמות הכסף היא בלתי נתפסת. כלומר, אנשים הוציאו בערך כ־170 דולר לאדם בממוצע, ומיד אחרי זה הגיע חג ההודיה שבו אנשים רכשו עוד ועוד, ויום־יומיים אחר כך הגיעו המבצעים של חג המולד וסוף השנה, והטירוף של הקניות לא מסתיים עד שהבנק חוסם את הכרטיס. לכן, אין ספק שמה שאת מתארת היא תחילתה של התמכרות ומה שחווית באותה הפסקת חשמל היו תסמיני גמילה".