אני בת 58, ובמשך 15 השנים האחרונות הייתי בזוגיות עם אדם שהוא בעל עמדה בכירה במגזר הציבורי, ואף התגרשתי מבעלי כדי שנוכל להינשא. לא מזמן גיליתי שאותו אדם כלל לא מתכוון להתחתן איתי, וכך יוצא שהפסדתי את כל הזכויות שלי – את המזונות שהגיעו לי ואת הדירה שעליה ויתרתי בהסכם הגירושים. כעת נותרתי בלי כלום, ואני נאלצת להתגורר אצל הורי. בנוסף, נפגעתי גם מבחינה נפשית כי האמנתי באותו אדם. מה עלי לעשות הלאה, ואיך אני ממשיכה מפה מבחינה כלכלית?


"במקומך לא הייתי עושה כלום מול אותו אדם. אם תצאי נגדו, תיאלצי להקריב את שארית חייך במאבק מולו, שמן הסתם יהיה כרוך בכאב עצום וממושך. המאבק מולו יגרום לך להיות קורבן של הסיטואציה הזאת, ואני לא רואה בכך כל טעם. אני מבין את הכאב העצום שלך, זה לא פשוט. העניין הוא שהחיים הם חתיכת סיפור, ואנו עוברים בהם הרבה מסעות שלפעמים לוקחים אותנו למקומות שכלל לא רצינו להיות בהם. דמייני שאת עומדת בפרשת דרכים, עצמי את העיניים וקבלי החלטה לאיזה כיוון את הולכת. למעשה יש לך שתי אפשרויות – להסתובב בחזרה ולנהוג באותו אופן, כלומר להיות קורבן של אותו אדם ואותה סיטואציה וללכת שוב באותה הדרך, רק שהפעם היא תהיה יותר קשה כי את גם לא צעירה כפי שהיית; האופציה השנייה היא להסתכל קדימה ולהגיד: פה אני נמצאת. בינינו, אותו אדם הרי לא ממש אשם במצב שבו את נמצאת - זו הייתה הבחירה שלך. עם כל הכאב בעולם, אנחנו אלה שבסופו של דבר אחראים על הבחירות שלנו. אם תחליטי להפוך אותו לאשם ובכך להפוך את עצמך לקורבן – לא תלכי לשום מקום חדש בחיים שלך ולא תיקחי אחריות על המעשים ועל הבחירות שלך. לכן הוא לא ממש מעניין אותנו פה. הסתכלי רגע על עצמך, הרי המקומות שהביאו אותך לוותר על עצמך לטובת הבטחה מצד אדם לא ממש אמין היו הבחירה שלך – יש משהו בך שמרשה לעצמו לוותר על עצמו. לכן עזבי אותו, הוא לא חשוב בכלל. כולנו משלמים מחירים על ההתנהגויות שלנו. זכרי, מה שהיית צריכה לעשות בעבר כבר מת. עכשיו את עומדת פה ולא שם. אני מזמין אותך להסתכל קדימה ולחשוב עם עצמך איך את עומדת להקדיש מעכשיו את חייך לאיכות ולטובת הגעה למקומות חדשים. חשבי על אופציות שמתאימות לך לשיקום חייך, שיגרמו לך להפוך להיות בעלת משמעות עבור מישהו. חשבי איך את מטפחת את עצמך, אולי מוצאת לעצמך איזה חוג מעניין ואולי איזו מסגרת שבה תפתחי את הכישורים החברתיים שלך. תאמרי לעצמך: עם כל הכאב, אני מסתכלת כיום קדימה ולא אחורה. כי מגיע לי טוב. מה שהיה היה, ואת לא יכולה לפתור את זה, אבל אם תסתכלי קדימה ותהיי מוכנה לבחור בכך שיהיה לך טוב, לכי תדעי, יכול להיות שבעוד כמה שנים תפגשי איזה ג'נטלמן נחמד ותהיה לך זוגיות נחמדה ומאושרת שתמלא את חייך. כל זה יכול לקרות רק אם תסכימי להסתכל קדימה".



יש לנו מרכז באולינג וביליארד בפארק המדע ברחובות. בדרך כלל באירועים בשעות אחר הצהריים והערב הוא פועל יפה, אבל בשעות הבוקר הוא עומד ריק. איך אני גורמת לקהל של אנשים להגיע גם במהלך שעות הבוקר?


"הדבר היחיד שאת יכולה לעשות בשעות הבוקר הוא לפתח פורמט חכם ומעניין לימי גיבוש לחברות ולארגונים. לשם כך את צריכה לבנות מוצר, כמו לדוגמה טורניר באולינג שנתי של חברה מסוימת, או מוצרים דומים שמתאימים לחברות שניתן להכיל בתוכם גם היבט ארגוני כזה או אחר. באולינג הוא מוצר טוב ויש בו עניין מבחינת גיבוש עובדי חברה, ובנוסף הוא משחק מצחיק, תחרותי וגיבושי, ולכן את יכולה להציע לבנות ליגת באולינג נחמדה של חברות בפארק המדע הסמוכות אליכם, לתת לחברה מסוימת להקים קבוצות באולינג עם חולצות מיוחדות וכדומה ולקיים טורניר במשך כל השנה פעם בחודש במהלך הבקרים, דווקא על חשבון שעות העבודה. אלו הן רק דוגמאות, את צריכה לבנות מודלים כאלה ולפנות לכל מנהלי משאבי האנוש של אותן חברות השוכנות בפארק המדע ולהציע להן את המודלים הללו. תפני אליהן במייל ותבקשי לקיים פגישות, וכך תוכלי להחדיר להם את הרעיון ולשווק את עצמך"