כשאני נמצא באירועים ובבתי מלון, שבהם מניחים בופה ענק עם שפע של מאכלים, אני מעמיס וזולל מלא אוכל ולא מצליח לשלוט בעצמי. איך אפשר להימנע מכך?
 
"המצב שאתה מתאר הוא מה שאנשים מכנים 'עיניים גדולות'. אם זה קורה פעם או פעמיים, זה ממש לא מטריד, כי אפשר ליהנות מדי פעם. הדבר הופך להיות לבעיה כאשר זה קורה לעתים קרובות. קח לדוגמה ביצוע תרגיל התעמלות של שכיבות שמיכה. אתה תגלה שמדי יום ניתן לבצע עוד תרגיל ביתר קלות, כי השרירים מתפתחים עם הזמן. אותו הדבר קורה עם הקיבה שלנו, כי גם כאן מדובר בשריר. במילים אחרות, גודל הקיבה מותאם בדיוק לכמות המזון שהאדם צריך. הבעיה נוצרת כאשר אוכלים יותר מדי והקיבה מתנפחת ואז אנו חשים בלחץ ובכאבי בטן. בנקודה הזאת שבה הקיבה כואבת ולוחצת, אנחנו למעשה מותחים את השריר של הקיבה, מפתחים אותו וכך מגדילים את הקיבה. זאת בעיה חמורה, כי תחושת השובע שלנו נובעת מהמילימטר האחרון של המתיחה. לכן, אם קורה שפעם אחת אתה זולל, זה ממש לא נורא, אבל אם אדם אוכל פעמיים בשבוע כמות שמותחת את הקיבה, הקיבה תתחיל לגדול, וכשהקיבה גדלה אתה מרגיש רעב גם אם אתה אוכל כפול ממה שאתה באמת צריך. יש אנשים שמגיעים למצב שבו הקיבה שלהם נראית כמו שק, ואז למיצי הקיבה קשה מאוד לעשות את העבודה הנדרשת של העיכול. אותם אנשים לא יכולים לזוז אחרי ארוחה גדולה כזאת, או שהם חוטפים כאבי בטן ורק רוצים לישון. לכן, אני חוזר ואומר – אין כל בעיה אם מדובר במקרה חד־פעמי, אבל אם זה קורה לך יותר מפעם אחת, כדאי שתזכור מספר דברים – לפני שאתה מתחיל לאכול מהבופה, שתה שתי כוסות מים. כך אתה כבר מתחיל לגרות את תחושת השובע שלך, עוד לפני שאתה מתחיל לאכול. אחר כך כשאתה ניגש לבופה, תתחיל עם סלטים ורק לאחר מכן תפנה למאכלים העשויים מחלבונים, כמו בשר, דגים, גבינות וכל מה שאתה רוצה. בסוף, אם באמת תרגיש בצורך, תאכל גם לחמנייה או עוגה, אבל יכול להיות שתגלה שאתה כבר לא צריך את דברי המתיקה. חשוב שתשמור על הסדר הזה בזמן האכילה. בדרך כלל באירועים כאלה יש כל כך הרבה היצע, שאם תתחיל בכיוון הנכון אתה תרגיש שבע לגמרי, ובסוף תשתה קפה ואולי איזה ביס מקינוח קטן". 

אני נשואה כ־13 שנים. לפני שנים אחדות גיליתי שבעלי מכור לפורנו. בהתחלה התעלמתי מכך, אבל כבר תקופה מסוימת שהתופעה הזאת מטרידה אותי. בשנה האחרונה בעלי מבלה יותר זמן עם הסלולרי הפרטי שלו לצפייה בפורנו ובינינו כבר אין בכלל יחסי מין. אני מרגישה נבגדת. מה עושים? איך אפשר להיגמל מהתמכרות כזאת והאם בכלל מדובר בהתמכרות או בסטייה?

 

"כיום, בימינו, הבעיה של הפורנו מתחילה כבר בגיל 8, אצל ילדים שאין להם אפילו מושג עדיין מה הם רואים, אבל הם קיבלו מההורים שלהם טלפון חכם שמעניק להם גישה חופשית לאינטרנט ולצפייה בכל ה'זבל' שיש בו. תחשבי על ילד קטן שפתאום מופיעה לו איזו חלונית מהבהבת בזמן הגלישה, הוא לא יודע מה זה, אז הוא לוחץ ופתאום הוא צופה בכל מיני סרטונים ותמונות. מדובר בבעיה רצינית כי הדברים האלה זמינים ונגישים לכל אחד היום. כאשר נוצר מצב שבו בן הזוג יושב מול המחשב ואחר כך עובר לסלולרי, וכך הוא יושב מגורה וחרמן, רץ לשירותים וחוזר – לא פלא שאחר כך אין לו בכלל היכולת לספק אותך ולתת לך את מה שאת צריכה, כי הוא כבר בא על סיפוקו במשך היום. אני בהחלט מבין את ההרגשה שלך כאישה נבגדת, ואין ספק שיש לכך הצדקה. האינטרנט מציע לבעלך אינסוף סרטונים, בחלקם הזויים לגמרי, ואת לא ממש יכולה להתחרות בכך. אין ספק שבעלך התמכר לפורנו. מדובר בהתמכרות שנובעת מכך שכאשר המוח רואה את הסרטים האלה הוא לא קולט אם זה אמיתי או סרט, מבחינת המוח זה קורה באמת ואז המוח מתחיל להפריש דופמין ואדרנלין, הגוף מתרגש וההורמונים זורמים, ולכן מבחינת בעלך הוא לגמרי בתוך החוויה. העניין הוא, כמו עם כל התמכרות, שעם הזמן, ככל שזמן הצפייה וכמות הצפייה גדלים, כך גם הצורך שלו עולה, והוא הופך להיות מכור. הדרך היחידה לפתור את הבעיה שלכם היא לדבר איתו. אולי ביחד תוכלו למצוא פתרון ולבדוק איך אתם יכולים לבלות יותר זמן משותף ביחד וכמובן לקיים יחסי מין כדי לשפר את חיי הזוגיות שלכם".