בשורה מעולה לאוהבי בעלי החיים - עוד מחקר מתווסף לאסופת הסיבות שלכם למעבר לחיים אורגניים יותר. אמנם המחקר לא תומך בצמחונות וטבעונות, אך מספק סיבות טובות לגדל חיות בתנאים אורגניים, בשדות פתוחים וללא תנאי מאסר ופיטום.



חוקרים מבריטניה, פולין, נורווגיה, איטליה, דנמרק, שווייץ, יוון וטורקיה טוענים - לבשר וחלב אורגניים יתרונות בריאותיים משמעותיים יותר ממאכלים קונבנציונליים.
 
מתברר כי גם בשר וגם חלב אורגניים מכילים 50% יותר חומצות אומגה 3 הנחוצות לתזונה שלנו. לבשר אורגני יש ריכוז נמוך יותר של שני סוגים של שומן רווי, הקשורים למחלות עורקים. חלב אורגני מכיל 40% יותר חומצה לינולאית ומכיל יותר ויטמין E וברזל. 
 

המסקנה המתבקשת: פרות צריכות לגדול באחו



המסקנות מובאות משני מחקרים שונים בהנהגת פרופסור קרלו לייפרט מאוניברסיטת ניוקסטל שבבריטניה, אף לא אחד מהם מבוסס על עבודת מחקר חדשה. שני המחקרים מבוססים על מטה-אנליזה - ניתוח מידע מרחבי העולם וסקירת 196 מחקרים קודמים בנושא חלב ו-67 בנושא בשר.
 
בסקירת כל המידע הגיעו החוקרים למסקנות ייחודיות משלהם. "בני אדם בוחרים במאכלים אורגניים משלוש סיבות: רווחת בעלי החיים, השפעות חיוביות של חקלאות אורגנית ויתרונות בריאותיים. אך אין להם הרבה מידע על הערך התזונתי של המאכלים האורגניים הללו", מעיד פרופסור לייפרט. 
 
הוא הסביר: "חלק מהיתרונות התזונתיים נובעים מהעובדה שהחיה גדלה במרחבים פתוחים והעובדה שהיא אוכלת עשב. כשחיה גדלה בתנאים כאלו, היא מניבה יותר חומצות שומן בריאות, כמו אומגה 3 ופחות חומצות שומן שמזרזות מחלות כרוניות".
 

יתרונות וחסרונות



פרופסור כריס סיל, מראשי המחקר, מסביר על התופעות החיוביות של אומגה 3: "חומצת השומן אומגה 3 קשורות להפחתה במחלות כלי דם, שיפור בעיות נירולוגיות וחיזוק המערכת החיסונית". 
 
מנגד, ישנם מתנגדים למחקר שטוענים כי מסקנות המחקר אינן נכונות. פרופסור לתזונה איאן גיבנס טוען שלמרות שישנן יותר חומצות שומן בחלב אורגני, המעבר מחלב קונבנציונלי לאורגני מהווה שינוי זניח ברמות השומן. "תוצר אורגני לאו דווקא תזונתי יותר", מסביר גיבנס. "חלב קונבנציונלי מכיל יותר יוד, רכיב חשוב לדוגמה, עבור נשים הריוניות".