חושבים שהבית שלכם הוא חממה של בריאות? חשבו שוב. כל חדר וכל פינה בבית שלכם יכול להוביל להשמנה ולניפוץ הדיאטה שלכם.



1. קלוריות מיותרות בארונות
עצם העובדה שאתם יודעים שיש בבית גלידה, עוגיות, חטיפים, או כל חולשה אחרת שלכם, גורמת לכם להשמין. כריסטין פלומבו, דיאטנית ויועצת תזונה ממליצה לכם להיפטר מהטריגרים הרעים הללו. 
 

"בין שלוש בצהריים ועד לשעת השינה שלכם כל החשקים צפים. אחת מהדרכים להתגבר על אותם חשקים היא מניעה - אל תכניסו את המאכלים האלה לבית שלכם". 
 
2. יותר מדי אור בחדר השינה
יותר ויותר מחקרים קושרים שינה טובה לירידה במשקל. לפי מחקר חדש שפורסם בארה"ב, לנסיינים שישנו בחדר חשוך ירדו הסיכויים להשמנה ב-21%, לעומת אלו שישנו בחדרים מוארים יחסית. 
 
כשאנו ישנים, אנו מפרישים הורמוני שינה שנקראים מלטונין. הפרשה מועטה של מלטונין מובילה לבעיות שינה, מה שמפריע לירידה במשקל. רוצים לרזות? תשנו טוב. רוצים לישון טוב? רכשו וילונות כהים.
 
3. גאדג'טים בחדר השינה
מחקר בתחום רפואת הילדים מצא קשר בין טכנולוגיה להשמנה בקרב ילדים. שינה עם תאורת הטלוויזיה, המחשב או הסמארטפון, משפיעה באופן ישיר על אורח חייהם ועל איכות שנתם של הילדים הללו. 
 
ככל שיש יותר מכשירים, כך הסיכוי של הילד להשמנה - גדל.
 
4. הצלחות לא בגודל הנכון
יכול להיות שיש לכם צלחות וקערות גדולות מדי? מה שאומר שאתם אוכלים כמויות גדולות מדי? כבני אדם יש לנו צורך להגיש אוכל בצלחת מלאה, כי הרי צלחת חצי ריקה עושה רושם של עוני, של מחסור. נסו להקטין את הצלחות שלכם ולראות אם אתם מצליחים לשבוע גם בכמויות קטנות יותר.
 
ואם כבר נכנסנו לפרטים, מה צבע הצלחות שלכם? מחקר מצא לדוגמה, שפסטה בשמנת, שהוגשה על צלחת לבנה, הוגשה בכמות גדולה ב-22% מאשר פסטה ברוטב עגבניות על צלחת לבנה. מדענים טוענים שכדאי לשאוף לניגודיות בין צבע האוכל לצבע הצלחת. 
 
5. איפה הפירות?
אם אתם מאלו שמחביאים את הפירות במקרר - למה? הניחו אותם במקום בולט, כדי שתזכרו לאכול אותם. 
 
רוב הפירות לא באמת זקוקים לקירור כדי להישמר, אז אין שום סיבה להחביא אותם. פירות צסעוניים על קערה יפה זה קישוט נהדר בבית ובטח שלא יזיק לבריאות שלכם. 
 
עוד דרך לאכול פירות על חיתוכם מבעוד מועד. ברגע שהם חתוכים ומחכים לכם במקרר, אין סיכוי שלא תאכלו אותם. הרי עבדתם כל כך קשה.

6. יותר מדי מסכים בבית
ככל שיש לכם יותר מסכי טלוויזיה בבית, כך יש סיכוי גבוה יותר להשמנה. אין צורך בטלוויזיה במטבח לדוגמה, זה רק גורם לכם להתמהמה מול כל האוכל. 
 
7. הסלון שלכם נוח מדי
אחרי יום ארוך בעבודה, הכי כיף זה פשוט לשקוע בספה. מדענים ממש מתנגדים לישיבה ממושכת, בתואנה שזה גורם לבעיות בריאות רבות. אז כשיש ספה מאד נוח בבית, יוצא שאתם פשוט יושבים כל היום. מהבוקר ועד לשעת השינה. 
 
ככל שאתם יושבים לאורך זמן, כך הגוף צורך פחות דלק, מה שמוביל לעלייה ברמת הסוכר בדם ואז הדרך להשמנה ולסוכרת קצרה.