חובבי המין האוראלי, יש חדשות מעניינות מאוד בתחום. מחקר חדש מצא שריבוי פרטנרים במיטה וסקס אוראלי יכולים לשפר את החסינות נגד סרטן הלוע והפה - ד"ר צחי בן ציון, מנהל המרפאה לתפקוד מיני בבמרכז הרפואי 'סורוקה', ניתח את תוצאות המחקר ונותן את המלצותיו למין אוראלי: "זהו מחקר חד פעמי, צריך להתייחס אליו ברצינות, אבל ריבוי פרטנרים יש פלוסים ומינוסים, אחד הפלוסים זה שזה מפתח לפי עורכי המחקר את החסינות, כי הן נחשפות לריבוי של אלרגנים להתפתח. אצל גברים זה הפוך. אם הגבר נותן, הסיכוי לסרטן של הלוע, עולה. גם נשים שנותנות". את הדברים אמר בן ציון במהלך שיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה".


"לריבוי פרטנרים יש פלוסים ומינוסים. אחד הפלוסים שיש אצל נשים, שמקבלות מין אוראלי מריבוי פרטנרים, שזה מפתח, על פי עורכי המחקר הזה, את החסינות של נשים, כי הן נחשפות לריבוי של אלרגנים, ריבוי של חומרים, שגורמים למערכת החיסון שלהן להתפתח. אבל מדובר באנקדוטה, זה לא באמת משהו שיציל חיים. אצל גברים זה ההפך. כלומר אם גבר נותן הרבה מין אוראלי, לפרטנריות שונות, הסיכון שלו לסרטן של הלוע עולה, כמו כן סרטן הפה או הגרון, כל איזור המפתחים הפומיים".

"גם נשים שנתנו סקס אוראלי לגברים, במקום להעלות את הסיכוי לסרטן הלוע, זה דווקא הוריד, בגלל יכולת פיתוח של חסינות של מערכת החיסון. לעומת זאת, ריבוי פרטנרים אצל נשים כאשר מקיימים יחסי מין עם חדירה, מגביר את הסיכון לחלות בסרטן צוואר הרחם. וזה הסרטן היחידי כיום שיש בשבילו חיסון. נשים שלוקחות חיסון לפפילומה, מגנות על עצמן בפני הסרטן הזה. אצל מי שמקיים מין אנאלי, מומלץ לנשים להתחסן מוקדם ככל האפשר כנגד סרטן צוואר הרחם, הפפילומה".

גזית שאל האם במין אוראלי לא מוגן אין חשש ממחלות אחרות, והד"ר השיב: "בוודאי שיש חשש. לכן צריך לשקול את זה מול הסיכון לחלות בהן. במין אוראלי מזדמן ולא מוגן יש סכנה גם להידבק במחלות וגם להדביק. לצערי רוב האנשים לא מקיימים יחסי מין מוגנים. מומלץ לקיים מין אוראלי מוגן - גברים עם קונדום ונשים עם מגן מיוחד, 'דנט' כזה, שמזכיר אתה מה ששמים אצל רופא השיניים כדי לשמור על הפה".

השיחה, שהתמקדה במחקר, הגיעה גם אל מחוזות קצת אחרים, בהם התעניין גזית, שניסה להבין האם אפשרי בכלל לקיים את יחסי האישות, אך להימנע מהידבקות במחלות כאלו ואחרות: "אם רוצים לתת ולקבל מין אוראלי, כדאי לעשות עם הגנה. מומלץ למי שמקיים יחסים לעשות חיסון מוקדם ככל האפשר כנגד פפילומה". לאחר מכן סיים את השיחה במסר חיובי: "שווה לעשות אהבה".