כבר לא רק פתרון לשריטה ביד: מחקר שנערך בארה"ב מגלה כי פלסטר מיוחד שמעביר פולסים חשמליים למוח, מסוגל ליצור הקלה משמעותית בחולים הסובלים מתופעות פוסט־טראומטיות. במהלך המחקר שנערך על נבדקים שסבלו במשך עשרות שנים מתופעות פוסט־טראומטיות כתוצאה מהתעללות, מתקיפה מינית וכו', התברר שהפלסטר המיוחד שהודבק על מצחם הועיל להם.



החוקרים גילו כי החומרה של הסימפטומים השלילים אצל הנבדקים ירדה בממוצע ב־30%, כאשר חומרת הדיכאון שממנו סבלו ירדה בממוצע של 50%. אותם סימפטומים קשים אף נכנסו לנסיגה בעקבות הטיפול והנבדקים העידו כי היכולות שלהם להשתתף בפעילויות יום יומיות עלו: "מדובר באנשים שפוסט־טראומה הפכה עבורם כמעט לדרך חיים", מסביר ד"ר אנדרו לוכטר, מנהל המחקר, שמכהן כפרופ' לפסיכיאטריה במכון לנוירולוגיה ומחקרי התנהגות באוניברסיטת UCLA בקליפורניה.



חלק מהנבדקים העידו על עצמם כי הרגישו הקלה משמעותית בהרגשתם: "זו הייתה הפעם הראשונה זה שנים ארוכות שהצלחתי לישון לילה שלם", סיפר אחד הנבדקים. נבדק אחר הדגיש כי בעקבות הטיפול שעבר "נעלמו לגמרי הסיוטים שלי". המחקר הוצג לאחרונה בשלושה כנסים שהתקיימו ברחבי ארה"ב ופורסם במגזין היוקרתי Neuromodulation. בעקבות הממצאים שהועלו במחקר, הסביר ד"ר לוכטר כי מדובר בתוצאות אופטימיות "הרוב המוחלט של חולים בתופעות פוסט־טראומטיות סובלים מסימפטומים קשים במשך שנים".



הטיפול החדשני נעזר באנרגיה חשמלית עדינה שמייצרת שינויים בחיווט המוחי. הטיפול מורכב בין היתר מבטרייה של תשעה וולט, שמשדרת זרמים חשמליים לפלסטר מיוחד שמוצמד כאמור על המצח של המטופל.



בשלב הבא של המחקר צפויים לקחת חלק 74 חיילים לשעבר מהצבא האמריקאי, שסובלים מהלם קרב. מחציתם יקבלו טיפול עם הפלסטר החדשני ואילו האחרים יעברו טיפול פלסבו, שבמסגרתו יוצמד למצחם פלסטר מדומה שלא יעביר למוחם פולסים חשמליים כלל.