גברים ונשים רבים, הנמצאים בשוק הפנויים והפנויות, נתקלים לא אחת במכשול הדייט הראשון. הדייטולוגית לי תום דותן הסבירה לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה" כיצד מתגברים על כך: "בדייט הראשון לא לצאת לבית קפה ולא לבר, זה המקום הכי גרוע ללכת אליו בדייט ראשון. בוא נשבור את המיתוס הזה שדייט נועד בשביל לדבר. לא צריך לדבר בדייט. המטרה בדייט היא לא להרשים, אלא לייצר רגש. צריך לגרום לבחורה להרגיש ולעצמך להרגיש, כי אולי הבחורה מאוד תתרשם, אבל גם אם אתה לא תרגיש שום דבר ולא תתרגש, וסתם יהיה לך עוד דייט משעמם בבר או בפאב, איבדת את זמנך".


"כדאי לעשות משהו ביחד", המליצה דותן, "חשוב לעשות משהו שהוא 'פאן', במיוחד אם אתה בן אדם ביישן. למשל דייט בלונה פארק זה אחלה רעיון, ויש עוד מלא דברים שאפשר לעשות, שיכולים לעורר את זה. המטרה היא ליהנות.



אנשים מופנמים לא יכולים ליהנות בדייט ראשון. אולי סרט? 
"נכון. אחרי הסרט יהיה לכם על מה לדבר, כי חוויתם חוויה משותפת. יש לכם את נושא הסרט לדבר. במהלך הסרט יש חושך, יש רומנטיקה, נוגעים אחד בשני. גזית ניסה לדמות עם דותן סיטואציה של דייט ושאל את דותן שאלות עד שנתקע, לדבריו כי הוא ביישן. "אתה לא צריך לשאול שאלות, תספר על עצמך", אמרה לו דותן, "הנקודה היא שלא צריך לשאול אותך, אנשים יותר נפתחים ברגע שאתה מספר משהו על עצמך. במקום לשאול אותי איפה הייתי בחו"ל, תספר על החו"ל שלך".

אסור לומר בדייט הראשון שאתה שבור לב לאחר שנפרדת מאישה בלונדינית שהיה לך איתה סקס מדהים
"תלוי מי אתה. אני מכירה גברים שזו השיטה שלהם. זו טכניקה מ'אמנות הפיתוי', של לגרום לבחורה לרחם עליך. הרבה גברים מצליחים להשיג ככה סקס. הם מספרים איך הם שבורים, על האקסית שלהם והם מחפשים נחמה, ובנות חושבות 'וואוו, איזה מסכן, יואו, אני עכשיו... בוא בוא אני אניק אותך'".