אני עובדת מעל 20 שנה כמנהלת בכירה במקום עבודה מאוד מסודר, נוח ומאורגן. לאחרונה חל במקום שינוי שבו אני ממשיכה באותו התפקיד אבל בכובע אחר, וזה לא ממש מוצא חן בעיני. יש לי לא מעט הצעות מבחוץ, וכרגע קיבלתי גם הצעה מאוד מאוד מפתה, אבל אני לא ממש יודעת איך להחליט ורוצה את עזרתך, מה אתה חושב שכדאי לי לעשות?

"תשמעי, את מסוג האנשים שמתקשרים אלי אף על פי שאת יודעת את כל התשובות. את אומרת לעצמך אני אפנה להתייעץ עם אלון כי אני יודעת מה הראש שלו, ובטח הוא יגיד לי את מה שאני במילא רוצה לעשות. את לא פראיירית, את יודעת בדיוק מה שאת צריכה לדעת, ולכן את לא באמת צריכה אותי ואת עצתי. אני קולט את המניפולטיביות שלך אבל החלטתי לזרום איתך, אף שאני חוזר ואומר שאת לא באמת צריכה אותי. יש רגעים בחיים שעם כל הכבוד לפחד מהשינוי, אנחנו יודעים את האמת שלנו וזה מהדהד בנו באופן שלא ניתן להתחמק ממנו. כך זה במקרה שלך. שנינו יודעים שהאמת מהדהדת בך. אז ממה את באמת חוששת? בעצמך אמרת שהציעו לך הצעה מדהימה, אז על מה הדיון? הרי לא מדובר כאן בבחירה של מקום עבודה עם תנאים נוראיים".

"את מתארת סיטואציה שנוצרה במקום העבודה שלך שלא ממש מוצאת חן בעינייך, ובנוסף את מתארת גם הרגשה של מיצוי מהמקום הנוכחי. הווה אומר שאת לא במקום הנכון כי את סתם טוחנת שם מים. כאמור, כל מה שאמרתי עד כה כבר ידוע לך, לכן הדיון בינינו הוא מיותר, את הרי הולכת לענות באופן חיובי להצעה מדהימה שמרתקת אותך עם תנאים מעולים, לכן אין פה כל מקום להתלבטות, את יודעת את האמת. אנחנו כל כך פוחדים משינויים ומתנועה, שלפעמים אנחנו פשוט נתקעים במקום. הפחד הזה קיים בכולנו כי כל תנועה מעוררת בנו זיכרון של כאב ושל חוויות שונות שעברנו. אף על פי כן עלייך להתקדם, החיים הם תנועה מתמשכת, אל תיתני לפחדים שטמונים בך לעצור אותך".
יש לי פוליסה של ביטוח סיעודי בחברת ביטוח גדולה, ואני משלמת עליה המון כסף. לאחרונה החליטו להעלות לי את סכום הביטוח ב־30%, והבנתי שבשנה הבאה יעלו את אותו אפילו עוד יותר. במשך 25 שנים בעלי ז"ל ואני שילמנו על הביטוח הסיעודי שלנו, אבל כשבעלי התאשפז כשבועיים לפני מותו, לא קיבלנו דבר מהביטוח, בטענה שהפוליסה אינה תקפה לארבעת החודשים הראשונים של המחלה. אם כך, אני תוהה למה ובשביל מה אני בכלל צריכה את הביטוח הזה? האם יהיה חכם מצדי לבטל אותו?


"לכל ביטוח יש המטרה שלו והצורך הביטוחי הספציפי שלו. ביטוח סיעודי אינו קשור ואין לו שום מטרה לעזור במקרה של בעיה זמנית של שבוע עד שלושה חודשים, אם חס וחלילה איבדנו את יכולת הפעולה בגלל המצב הבריאותי או בשל תאונה פתאומית. הביטוח הסיעודי נועד לעזור במקרים שבהם עוברים מספר חודשים והמצב לא משתפר. יש לא מעט אנשים שנשארים במצב סיעודי במשך שנים, מצב שגורם לפעמים להתמוטטות של משפחותיהם, הן בגלל עלות הטיפול הממושך והן מבחינה נפשית. לכאן נכנס הביטוח הסיעודי שנועד לעזור לנו במצבים כאלה, והמטרה שלו אינה לעזור במצב רפואי שנמשך רק שבועיים".

"כפי שאמרתי, לביטוח סיעודי יש הגדרות מאוד ברורות. נכון, לא מעט פעמים חברות הביטוח, כמו גם המוסד לביטוח לאומי, לא ממהרים לשלם לנו ועורכים חקירות ובדיקות מחמירות כדי לוודא שהמבוטח עומד בכל התנאים של הפוליסה, ולא תמיד זה פייר ואף יכול לעצבן. לי בעצמי יש ביטוח סיעודי ואני מאמין בצורך שלו, כי אם חס וחלילה יקרה לי משהו, הדבר האחרון שאני רוצה הוא להיות תלוי ולהישען על ילדי. לכן, אם את יכולה להרשות לעצמך מבחינה כלכלית, אני מציע לך להמשיך עם הביטוח. בנוסף את תמיד יכולה לשפר את התנאים של הפוליסה, תערכי בדיקה ואולי תוכלי ללחוץ עליהם לקבל תנאים טובים יותר. בכל אופן עצתי אלייך היא להמשיך ולא לוותר על הביטוח הסיעודי. שיהיה. זה רק יכול לעזור". 

ערכה: הדס בארי 

מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב-08:00 ב"רדיו ללא הפסקה"