נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יכולים לגלות לא מעט על הקשר בין נפש בריאה וגוף בריא. כולנו יודעים איך מתח, חרדה ודאגות משפיעים על עור הפנים או על שעות השינה בלילה, אבל רק מעט עוצרים לחשוב כיצד ניתן לשפר את איכות החיים.



83% מהישראלים מרוצים לדוגמא ממצב המגורים הנוכחי שלהם, 82% מהאוכלוסייה בגיל 25-62 זכאים לתעודת בגרות ותוחלת החיים של נשים עומדת על 84 לעומת 80 אצל גברים. מאז שנת 1960 גדלה בממוצע תוחלת החיים של הישראלים ב-0.3% בשנה, נתון הנובע משיפור בתנאי החיים, מערכות בריאות ציבוריות והתפתחויות רפואיות. חוץ מזה, מתברר שיש כמה דברים קטנים בעלי השפעה עצומה על בריאות הנפש והגוף שלנו.


אז איך משפרים את איכות החיים?

המרדף אחר איכות חיים לא משותף רק לישראלים והוא נחשב לאחד המאפיינים הבולטים של העולם המערבי. מעל 63% מתושבי מדינות ה- OECD מעידים על עצמם שהם מאושרים, אבל 79% רוצים שהילדים שלהם יהיו עוד יותר מאושרים. בנוסף, 70% מאותם תושבים נהנים מבריאות טובה ובישראל הממצאים אפילו עוד יותר מרשימים: 84% בקרב הגברים לעומת 79% מהנשים.



נפש לא בריאה משפיעה לרעה על המצב הגופני של האדם ולהיפך - אם אדם פגוע גופנית זה כמובן משפיע על מצב הרוח ועל הנפש שלו. המסקנה היא שכדאי מאוד להקדיש זמן לבריאות הנפש והגוף שלנו. אפשר למשל לבצע פעילות גופנית שגם תחזק את הגוף וגם תתרום לנפש. הפעילויות המומלצות בקטגוריה הן יוגה, ריצה, זומבה, פילאטיס ועוד.



עוד עצה חשובה לשיפור איכות החיים היא לבחור פעילויות שניתן לבצע במסגרת קבוצתית. אנחנו מושפעים מהסביבה הקרובה שלנו כשאנחנו מפהקים, צוחקים ובוכים, אז מן הסתם יש משמעות אדירה לביצועי הגוף כשיש לידנו אנשים שמתמודדים עם אתגר זהה. האדם הוא יצור חברתי ומיליוני שנות אבולוציה הוכיחו את זה.


לגזור ולשמור: כך תשמרו על תזונה נכונה

גם טיפים מעשיים בנוגע לתזונה נכונה יבטיחו שינוי של 180 מעלות באיכות החיים שלכם. התחילו מהעקרונות הבסיסיים של לא להכביד על הקיבה, לצרוך סיבים תזונתיים, להקפיד על ארוחת בוקר, לאכול כל כמה שעות ולא להכניס את הגוף למצב של רעב קיצוני. מומלץ לאכול מאכלים שמרגיעים ולא גורמים לסטרס ומתח, ולכן לוותר על מזונות מעובדים וחריפים. בנוסף, גברים ונשים בכל הגילאים צריכים לאכול דגנים מלאים ומזונות שמתפרקים לאט כדי לשמור על תחושת שובע לאורך זמן.



אחרי שתשמרו על תזונה נכונה למשך חודש לפחות תגלו שהחיים מאירים אליכם. באותה הזדמנות חשוב לא להזניח את הזוגיות ואת החברים, שכן הם תורמים רבות למצב הנפשי שלנו. יש להרבות במפגשים חברתיים, ליצור זמן פנוי בשבוע לטובת זמן איכות עם בן הזוג ולא להתבייש להתפנק במכוני ספא או בתי מלון יוקרתיים.



לבסוף יש להכיר שיש גם מקרים שהם לא בשליטתנו, כמו למשל פגיעה בתאונת דרכים או מחלות שדורשות הפעלת ביטוח בריאות. כאן ההתמודדות מתחילה במניעה: סוכנות הביטוח מדנס מציעה ביטוח בריאות משתלם ויש לא מעט פוליסות שיכולות לעזור לכם לישון בשקט בלילה. רכשו לעצמכם פוליסת ביטוח כזו ותרגישו ביטחון. את התחושה הזו תקרינו גם לגוף, כדי למנוע ממנו שחיקה ולחסוך עגמת נפש.