הפחתתי באופן עצמאי בצריכה של גלוטן וסוכר, ואני עושה פעילות גופנית, אבל אני סובלת מבעיה כרונית של עצירות. אני חוששת שהחמרתי עם הדיאטה.
 
"אני ממליץ לא לעשות דיאטה מופחתת סוכר וגלוטן באופן עצמאי, רבים שמנסים לעשות זאת מיד מתחילים להשמין. סוכר הוא חומר רע וממכר, ולגלוטן חלק מהאנשים רגישים, אבל כשמפחיתים את הצריכה שלהם באופן עצמאי ולא עובדים עם התפריט כמו שהוא, יש כאלה שעולים במשקל, יש שיורדים מהר מדי ויש תופעות לוואי כמו עצירות. אם העצירות היא כרונית, מומלץ לשתות שתי כוסות מים פושרים מיד כשקמים בבוקר. לגבי הדיאטה, אולי שינוי קטן יכול לפתור את הבעיה, למשל הסיבים התזונתיים, לכן מומלץ להתייעץ עם דיאטנית מוסמכת".
אני בת 30, עם רקע בעייתי של בעיות אכילה, בעיות רגשיות, הפרעת קשב חריפה ושני אשפוזים פסיכיאטריים. אני יוצאת מספר חודשים עם בחור שצורך פורנו בכמויות גדולות, ובסקס עצמו הוא מאוד מנותק ממני ומחובר לפנטזיות של עצמו. די בולט שיש לו קושי באינטימיות. לאחרונה הוא התחיל לצרוך פורנו בתשלום. הוא טוען שהוא מתפקד, אבל בפועל הוא מחסיר שיעורים באוניברסיטה ובקושי הולך למבחנים. לצערי אני יודעת מה זה בריחה מהתמודדות ותלות נפשית בחומר. אני עובדת קשה כדי לשקם את עצמי וקשה לי להיגמל מ"קלונקס", נפשית יותר מפיזית. האם קשר עם מי שלא מוכן להתמודד עם הבעיה שלו רק ידרדר אותי חזרה?
 

"לעתים מאוד קרובות אני מוצא שאנשים עם רקע טיפולי מוצאים אחד את השני, כי יש משהו בזה שלכאורה 'מבינים אותי', וכך 'מוצא מין את מינו'. הבעיה כאן היא שמישהי בעלת צורך טיפולי, בתהליך של ניסיון לשיקום, מעבר קשה עם אשפוזים, צריכה אדם הרבה יותר חזק שיכול לתמוך, אדם שנמצא במיקום או במקום יותר ברור ובריא בחיים, וזאת בלי להיכנס לענייני הלב והאהבה. התמכרות לפורנו היא ממש כמו התמכרות לסמים. גם במקרה הזה 'המכור' צורך חומרים כימיים שהגוף שלו עצמו מייצר. בתחילת ההתמכרות בן זוגך היה צופה בסרטון פה ושם, אחר כך יותר, ובהמשך הוא כבר הפסיק לתפקד כי בעצם הצפייה הוא מיצה את עצמו לאותו יום. אם הוא הגיע לרמה שזה בתשלום והוא זקוק ליותר ויותר גירוי, הוא לא מנסה לטפל בעצמו, ואת מנסה להפוך כמעט למטפל שלו. אם את רוצה לתקן את הקשר, אני ממליץ שתנסו ללכת יחד לייעוץ זוגי. בכל מקרה, לפני הכל, עלייך לעשות חושבים לגבי העתיד שלך, ולהחליט האם זהו האדם לבלות איתו את המשך חייך. לדעתי, בזמן שאת מטפלת בעצמך, את צריכה מישהו שיכול לעזור לך יותר ולתמוך בך".
חברה שלי מכורה לאלכוהול, ומדי פעם היא מנסה להיגמל. לפעמים אנחנו אפילו מכריחים אותה, וכשזה קורה אז היא מתקשרת אלי בקריז שאני אביא לה בירה. מה אני אמור לעשות? היא חברה מאוד טובה שלי.
 
“כחבר, התפקיד שלך הוא לעזור, והבירה לא תעזור לה, היא רק תענה זמנית על הקריז שמגיע, כאשר האזור שהתמכר במוח לא מקבל את החומר שאליו התרגל. חבר טוב אמיתי ינסה לעזור לה להיגמל. העזרה הטובה צריכה להגיע דווקא בשעה הקשה – שהיא יומיים־שלושה, לא יותר. צריך לקחת אותה לטיול, לשבת, לדבר, להביא לה לשתות משהו טוב, למשל קפה ומים. לצערנו התמכרות לאלכוהול היא בלתי הפיכה. כלומר גם אחרי שהיא תיגמל, אין ברירה אלא להפסיק עם אלכוהול לחלוטין. החברה שלך תהיה חייבת להבין שגם בעתיד לא תהיה לה אפשרות לשתות פה ושם רק קצת אלכוהול”.
אמי מכורה קשה לקניות במשך שנים. לאחרונה היא הבינה זאת, והיא מעוניינת בעזרה טיפולית או קבוצת תמיכה. אשמח לדעת לאן לפנות ומה הטיפול הכי טוב בשבילה.
 
“קניות ממכרות בדיוק כמו כל התמכרות. בשופינג יש התרגשות, ציפייה למחמאות ועשיית רושם. התחושות האלה יוצרות חומרים כימיים בגוף ובמוח שהם ממכרים, עד כדי כך שאנשים מתמכרים היום לקניות ברשת יותר ויותר, ממש כמו להימורים. המכור זקוק ממש בכל כמה ימים לסם הזה שנוצר בגוף. אנשים מגהצים כרטיסי אשראי, ולא כל כך מעניין אותם אם המוצר מגיע או לא, כי הם עסוקים כבר במוצר הבא. מספרים לי על ערמות של דברים ארוזים שנמצאים בבית וטרם נפתחו, כי הרוכש כבר בדבר הגדול הבא. מעניין שהתופעה נפוצה יותר אצל נשים ויותר באינטרנט, כאשר אתרי אינטרנט כבר מזהים את הלקוחות ושולחים להם המלצות למוצרים שחיפשו. אני מאמין בטיפול לגמילה, שמוריד את הדחף ומשנה את הצורך הזה של תחושת ה’אני חייב’”.