הביטו מימינכם ומשמאלכם ואפילו במראה, מסתבר שהרבה מבני האדם אוהבים סקס קצת אחר. מה זה אחר? כל מה שמכונה על ידי אנשי מקצוע כסטייה, חריגה מהנורמה או אפילו הפרעה נפשית. זה יכול להיות סאדיזם, מזוכיזם, פטישיזם ועוד.

לפי ספר הדרכה מקצועי בתחום הפסיכיאטריה (DSM), ישנה התנהגות מינית לא חוקית ואף חריגה, אך כעת מתברר שלרוב בני האדם יש נטיות כאלו.

26% הביעו עניין בפטישיזם

צוות מחקר מאוניברסיטת קוויבק מנסה להפריך את הכתוב הספר המיושן וטוען כי תוכנו מחזק סטריאוטיפים שליליים לגבי בני אדם בריאים. "מדובר בשיפוטיות לגבי חיי מין של אנשים ואיני חושב שזה צריך להופיע בספר פסיכיאטרי", טוען ראש צוות המחקר.

החוקרים סקרו 1,040 מבוגרים בקוויבק על שמונה התנהגויות מיניות שונות, חלקן נורמטיביות יותר וחלקן בכלל לא. ההתנהגויות המיניות היו החל מסקס נורמלי ועד לשימוש בחפצים פטישיסטיים, לבישת בגדי המין השני, חשיפת איברי מינם לזרים, פדופיליה, מזוכיזם, סדיזם והתחככות בזרים.

כמעט חצי מהנשאלים הביעו התעניינות באחת מן ההתנהגויות שהוצגו להם. כשליש אף טענו שהתנסו בחלק מהן. עוד עלה מהסקר: 26% הביעו עניין בפטישיזם, 19% הביעו חיבה למזוכיזם.

במשך שנים, נטען בתחום הבריאות הנפשית שאוננות והומוסקסואליות הן סטיות נפשיות. כעת מתברר שזו הייתה טעות ואולי, רק אולי, התחום הזה יתחיל לקבל חריגות מהנורמה כמשהו נורמטיבי, ולא כסטייה.