חיי היומיום הפכו ללחוצים ומלחיצים, הרבה יותר מפעם. את העבודה אתם לוקחים אתכם לבית, עונים על מיילים בשעות הקטנות של הלילה ותמיד טרודים לגבי מצב העובר ושב בחשבון הבנק שלכם. אבל אפשר גם אחרת.

אתר ההפינגטון פוסט הבריטי ריכז עצות מכמה אנשים שמצליחים להישאר רגועים, למרות הכל.


הבינו את מקור הלחץ והתמודדו איתו

לא תמיד יש בידיכם את השליטה על הגורם המלחיץ, אך מה שכן נמצא בשליטתכם, יד לכם גם דרך להתמודד איתו.

נסו להתמקד בחיובי, ולאר דווקא בשלילי. במקום לחשוב על כמות הכלים שמחכים לכם בכיור, חשבו על הארוחה שהייתה לפני כן, על העובדה שיש באפשרותכם להאכיל את המשפחה שלכם, על ההווי המשפחתי.

תודעה זה דבר חשוב

יש הבדל מאד מהותי בין להיות נוכח, ללהיות מודע. אנשים חרדתיים נוכחים, ממתינים שמשהו ישתבש. אנשים מודעים נמצאים בהווה, והופכים אותו לטוב יותר. הם לא חושבים על מה שיהיה, הם משנים את מה שקורה עכשיו - לטובתם.

התמקדו בהווה ובמה שקורה סביבכם ותגלו שיש יותר זמן לאושר.

קבלו החלטה מודעת לעשות חיים

לא כולם יודעים ליהנות, זה דורש הרבה עבודה. הכי קל זה לשבת על הספה ולחכות שמשהו יקרה. מה שקשה זה לקבל החלטה לעשות משהו ואשכרה לקום ולעשות אותו.

אין זה אומר שבשבת אתם צריכים לנסוע לכנרת לסקי מים, אבל כן אפשר ללכת לפארק נחמד ולטייל ברגל, לשחק כדורגל עם חברים או לשבת על חוף הים. זו גם הזדמנות מצוינת להיפגש עם חברים.

קחו יותר הפסקות קטנות

כמה הפסקות של חמש דקות לאורך היום יכולות לעשות פלאים. זה מאפשר לכם לנשום לרגע, לייצב את המצב הנפשי שלכם ולסדר את המחשבות.

נסו לא להשתמש בטכנולוגיה כלשהי בהפסקות הללו, אלא פשוט להיות עם עצמכם.