אינספור מחלות ותופעות בריאותיות מרחפות שם בחוץ וכנראה שיש לנו הרבה ממה לפחד. אבל קורה לא פעם שאנו מפחדים או חוששים מתופעות בריאותיות שלא באמת קיימות. הנה חלק מהן שחשוב להכיר.



דלקת ריאות
רופאים מקצועיים חוטאים בשימוש מוגזם בביטוי "דלקת ריאות", אך לא בטוח שזו הדיאגנוזה המדויקת. לעתים, דלקת ריאות קלה מאד שאינה מצריכה אשפוז או אפילו שיעול כרוני, מוגדרים כדלקת ריאות.
 

בדרך כלל, כשאין אבחנה חד-משמעית באשר לתסמיני המחלה, קובעים גורמי רפואה שמדובר בדלקת ריאות קלה. אם אתם לוקחים תרופות שעוזרות, ולא נעשה לכם צילום חזה כדי לבדוק את חומרת המצב, כנראה שזו אינה דלקת ריאות.
שלי ורוד
 
התמוטטות עצבים
מי לא חווה בימיו איזו התמוטטות עצבים טובה, נכון? אז זהו, שלא. קושי נפשי, לחץ, חרדה ופניקה לא בהכרח קשורים להתמוטטות עצבים.
 התמוטטות עצבים אמיתית מסתיימת כמעט תמיד באשפוז במחלקה פסיכיאטרית ויכולה להיגרם מדיכאון, דו-קוטביות, סכיזופרניה ושלל מחלות נפש אחרות. לרוב, דרכי הטיפול יהיו על ידי תרופות.
 
שפעת בטן
מקור השפעת הוא מווירוס ספציפי שזורע הרס בדרכי הנשימה. הוא גורם לחום, כאב בגרון ונזלת, אך לרוב, אינו גורם לכאבי בטן, שלשולים והקאות ולכן אין לו כל השפעה על הבטן.
 מי שחושב שיש לו "שפעת בטן", מתכוון לבעיות גסטרו למיניהן שנגרמות על ידי וירוסים אחרים כמו אי-קולי. ואם אתם מוכרחים לתת שם לתופעה, קראו לה "חיידק בבטן" או "וירוס בבטן".
 
אלרגיה לגלוטן
אם אכילת לחם, עוגות או כל מוצר שמכיל חיטה או שיפון, גורמת לכם לתחושת קבס, יכולות להיות לכך סיבות נוספות מלבד אלרגיה לגלוטן.
 
צליאק לדוגמה, זו מחלה רצינית ולא רק רגישות או אלרגיה. ישנה גם אלרגיה חמורה לחיטה, שיכולה אף להוביל למוות, אך אין זה אומר שאי אפשר לזלול גריסים בכיף. ואפילו, רגישות לגלוטן. אם אכילת גלוטן גורמת לכם להרגיש מעט נפוחים או מכווצים - זו אינה אלרגיה.