ויטמין D, זה שהגוף שלנו מייצר מחשיפה לשמש, זה שממליצים לנו לקחת כתוסף משום שהוא כל כך חשוב, זה שנותנים לתינוקות מדי יום עד גיל שנה וחצי לפחות. רוצים לדעת למה הוא כל כך חשוב? כי מסתבר שמחסור בוויטמין D עלול להוביל לבעיות הבאות.



השמנה:
גברים, נשים וילדים שסובלים ממשקל עודף, נמצאים בסיכון של יותר מ-35% לחוסר ספיקה של ויטמין D, לעומת בני אדם בעלי משקל תקין. במחקר שנערך בשנת 2000 בארה"ב נמצא, כי גופם של בעלי משקל עודף חוסם את היכולת להשתמש בוויטמין על ידי אור השמש או מקורות תזונה אחרים, כיוון שהגוף אוגר את הוויטמינים ואינו משחרר אותם. 
 

לידה בטרם עת:
ממחקר שנערך על 2,000 נשים הריוניות עולה, כי נשם בעלות רמות גבוהות של ויטמין D הראו סיכויים נמוכים יותר ללדת בטרם עת, לעומת נשים שהראו מחסור בוויטמין. החוקרים סבורים שהוויטמין מספק הגנה על השליה, על ידי דחיית זיהומים בקטריאליים שיכולים להוביל ללידה מוקדמת.
 
וסת חודשית:
נשים בגילים 27-44 שצורכות ויטמין D על בסיס קבוע יסבלו פחות מכאבי מחזור. במחקר שנערך בשנת 2010 נרמז כי הוויטמין אף יכול להחליף תרופות נוגדות כאבי מחזור, כמו איבופרופן.
 
נשירת שיער:
ויטמין D חיוני לצמיחת השיער ואף מסייע לו  לעבור משלב המנוחה לשלב הצמיחה. במחקר שנעשה בטורקיה נמצא שנשים שסובלות מאלופציה (מחלה אוטואימונית בה ישנה התקרחות פתאומית) הראו מספרים נמוכים של רמות ויטמין D לעומת נשים אחרות. 
 
אקזמה:
לפי מחקרים שונים, ילדים שסובלים מבעיות עור ואקזמות, יראו סימפטומים חריפים יותר, ככל שיצרכו פחות ויטמין D. אקזמה נוטה להחריף בחורף, כשהאוויר יבש ויש מחסור באור שמש, שכידוע, הוא מקור טבעי של ויטמין D. תחליפי הוויטמין יכולים להקל על תסמיני המחלה.
 
ריקבון בשיניים:
מסתבר שוויטמין D קריטי לבריאות השיניים שלנו ולהיווצרותן. במחקר שבדק את רמות הוויטמין בדם של נשים הריוניות הראה שכעבור שנה, ילדי הנשים עם רמות גבוהות של ויטמין D הראו שיניים בריאות יותר.
 
אלצהיימר ודמנציה:
מחקרים רבים קושרים בין רמות נמוכות של ויטמין D ללקויות במבנה המוח, לירידה בקוגניציה ולדמנציה. כעת מנסים חוקרים לבדוק האם תוספות של ויטמין D יכולות להועיל בטיפול במחלות אלו.
 
אסתמה:
לפי מחקר ישראלי שבחן 21 אלף מבוגרים שסובלים מאסתמה, אלו מהם עם רמות נמוכות יותר של ויטמין D, היו בסיכון גבוה יותר ב-25% ללקות בהתקפי אסתמה חריפים ותכופים יותר. 
 
סכיזופרניה:
במחקר שנערך בשנת 2014 נמצא קשר ישיר בין מחסור בוויטמין D לבין סכיזופרניה. 65% מהחולים שנבדקו הראו רמות נמוכות של הוויטמין. חשוב להדגיש שהקשר הוא הפוך: לא כל אחד עם רמות נמוכות של ויטמין D עלול לסבול מסכיזופרניה, כי אם החולים עצמם צריכים לשנות את התזונה שלהם, כך שתכיל יותר ויטמין D.
 
סרטן השד:
לאחרונה צצו עדויות רפואיות שמצביעות על קשר ישיר בין מחסור בוויטמין D לסיכון לסרטן השד. במחקר אחד נמצא שצריכת ויטמין D יכולה להקטין את הסיכון לסרטן השד ב-12%.