בנטילת תרופה כלשהי, הדבר הראשון שנאמר על ידי רופאים ורוקחים הוא "לא לקחת על בטן ריקה". מה ששוכחים לספר לכם הוא שמאכלים מסוימים מבטלים השפעות של תרופות מסוימות ולעתים השילוב ביניהן מביא לתופעות לוואי מסוכנות.



בננות
להימנע בשילוב עם: תרופות ללחץ דם.
 

בננות מכילות רמות גבוהות של אשלגן, שהוא דווקא סבבה לנו. אבל בשילוב עם תרופות שחוסמות את הקולטן לאנגיוטנסין II, הן יכולות להקפיץ את רמות האשלגן בגוף, מה שעלול להוביל לדפיקות לב מהירות ולא סדירות. 
 
ולא רק בננות, הימנעו ממאכלים בעלי רמות אשלגן גבוהות כמו תפוזים ועלים ירוקים למיניהם.


 
שוקולד
להימנע בשילוב עם: ריטלין.
 
שוקולד מכיל קפאין, שלו השפעה מעוררת. כשנוטלים סם מעורר כמו ריטלין ומוסיפים לו כמויות של קפאין, מסתכנים בתופעות כמו רעידות, נדודי שינה והפרעות בקצב הלב.


 
אלכוהול
להימנע בשילוב עם: אנטיהיסטמינים, תרופות לסוכרת ולבעיות בלבלב.
 
בכל התרופות יש תווית אזהרה שמבקשת להימנע מאלכוהול בשילוב עם תרופה זו, בגלל הלחץ שהמשקה יוצר על הכבד, זאת משום שהכבד עובד קשה יותר כדי לפרק אותו. 
 
כשמשלבים תרופות מסוימות עם אלכוהול, זה לא רק מעמיס על הכבד, אלא עלול להחמיר את תופעות הלוואי של התרופה ולגרום לתשישות. בנוסף, עומס על הכבד יכול להזיק לו.


 
קפה
להימנע בשילוב עם: תרופות לאסתמה או ברונכיטיס.
 
התרופות הללו מסייעות לחולה לנשום על ידי הרגעת שרירי הריאות והרחבת כלי הנשימה. כשמשלבים אותן עם קפה, יוחמרו תופעות לוואי כמו הפרעות בקצב הלב וחרדה.
 
יותר מדי קפאין אף יכול להגביל את יעילות התרופות. 


 
עלים ירוקים
להימנע בשילוב עם: נוגדי קרישה.
 
כולם ממליצים לאכול כמה שיותר עלים ירוקים, כי הם אכן בריאים מאוד. אבל אם משלבים אותם עם נוגדי קרישה, הם עלולים להפריע ליעילות התרופה.
 
בעלים הירוקים יש רמות גבוהות של ויטמין K, שגורם לדם להיקרש. תרופות נוגדות קרישה עושות את הפעולה ההפוכה ובעצם מונעות מהגוף ייצור ויטמין K ולכן השניים נוגדים אחד את השני.


 
אשכולית
להימנע בשילוב עם: סטטין (להורדת רמת הכולסטרול בדם).
 
אם אתם נוטלים תרופות להורדת רמת הכולסטרול בדם ואז אוכלים או שותים אשכולית, לא תהיה לזה שום השפעה.
 
אשכולית מכילה כימיקל שמונע מהגוף מלייצר את החומר סטטין, מה שיכול להוביל לעלייה ברמת הכולסטרול בדם ותופעות לוואי כמו כאבי שרירים.