יום מיוחד לילדי צפת: מאות ילדים הגיעו לפקולטה לרפואה בגליל עם צעצועים, כשאת פניהם קיבל צוות רפואי. כל ילד הביא עמו דובי, דרדס או בובה. הבובות נשלחו ל"טיפולים" בהתאם לבעיה שממנה הן סובלות, כולל צילומי רנטגן, בדיקות שיניים וקבלת תרופות בבית המרקחת. כל זאת כחלק מפרויקט "בית חולים לדובים", שמטרתו להפיג פחד וחרדה מטיפול רפואי ומבתי חולים בקרב ילדים בגילאי 6-3. זו השנה החמישית לאירוע, שנערך ביוזמת הסטודנטים לרפואה בשיתוף סגל הפקולטה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל. היענות ילדי צפת והסביבה, בעידוד הגננות וההורים, היתה מעל למצופה: כ-800 ילדים, הורים, אחים ואחיות השתתפו בפעילות.

בית חולים לדובים. צילום: דרור מילר
בית חולים לדובים. צילום: דרור מילר

הסטודנטים וסגל הפקולטה קיבלו את הדובים והבובות של הילדים לסימולציה של טיפול רפואי במתחם הפקולטה בצפת, ובין השאר הוקמו עמדות טיפול מגוונות, ובהן קבלת חולים, חדר מיון, חדרי צילום רנטגן, מחלקות כירורגיה, אורתופדיה, עיניים ואף אוזן גרון, חדרי אשפוז וניתוח, עמדת אמבולנס ומרפאת שיניים, שבה קיבלו הילדים הדרכה על בריאות השן, בדיקת שיניים וצחצוח נכון משיננית ומסטודנטים עם זיקה לתחום.

הדובים והבובות מילאו את תפקיד "המטופלים" ואילו הילדים מילאו את תפקיד המלווים. הסטודנטים מילאו את תפקיד "הרופאים המטפלים", ליוו את הילדים לאורך התהליך וענו על שאלותיהם. ב"בית המרקחת" קיבלו הילדים "תרופות" בריאות וטעימות והפתעות נוספות. ליצנים רפואיים הסתובבו במקום, הנעימו את האווירה והרגיעו את הילדים. שירי ילדים התנגנו ברקע ותפאורה צבעונית תרמה לאווירה החגיגית.