ממש לא חג החירות, גם לא חג המצות. פסח הוא קודם כל חג הניקיון. לכבוד החג, ביקשו ב- eco99 מהמאזינים טיפים יעילים ויצירתיים לנקיון הבית. הטובים ביותר- לפניכם:

רון-לי מושי ממליצה לתכנן את הנקיונות ולחלק אותם לימים שונים, וזאת על מנת שלא להגיע לשולחן החג עם גב תפוס ולהירדם בעת קריאת ההגדה. היא גם חושבת "ירוק" וממליצה לתרום ולהעביר לשימוש חוזר חפצים ובגדלים בהם אין לכם שימוש.

נעמה שוהם כותבת לנו: שימו במיקרו חצי כוס מים בקערת זכוכית, יחד עם מיץ לימון, חממו 3 דקות על עוצמה גבוהה, ולאחר מכן, באמצעות ניר מגבת- נגבו את פנים המכשיר- המיקרו יתנקה בקלות וביעילות.

בר גבלב ממליצה להסיר את כתמי הרטיבות והעובש מהקירות על ידי שימוש באקונומיקה: שופכים כמות מאוד קטנה על מטלית ומשפשפים- העובש יירד בקלות והצבע לא ייפגם. וכמובן- אל תשכחו- בכל שימוש בחומרי ניקוי חזקים חשוב מאוד לאוורר היטב את הבית ואת החדרים השונים!

בר גם ממליצה להשרות את סכו"ם העץ (כמו כפות גדולות לסלט) אחת למספר שבועות בתוך תמיסת מי סודה לשתיה למשך מספר שעות- התמיסה מסירה את הלכלוך ושיירי המזון מנקבוביות העץ.

מיכל פרומוביץ רום ממליצה להסתובב בבית עם עגלה קלה עליה מעמיסים את כל חומרי הניקוי, המטליות והמברשות- העגלה מקלה עליכם ושומרת על הגב, וגם חוסכת זמן מיותר.

חגית לוי צבטאני מציעה להוסיף בדלי של מי השטיפה מעט מרכך כביסה- הריח המופץ ברחבי הבית עושה פלאים! (רק שימו לב לא לשפוך יותר מדי, כדי שלא להחליק על המרצפות).

עוד היא ממליצה להוסיף מלח לימון לניקוי החרסינות (שירותים, אמבטיות וכיורים)- האבנית המצטברת מתמוססת בקלות ובמהירות.

וכדי שתוכלו להכין את הבית במקסימום אנרגיה ומוטיבציה, הכינו לכם ב- eco99fm סטים מוזיקליים במיוחד לנקיונות החג! הנה דוגמה לאחד מהם: