מחקר שהתבצע באוניברסיטת נורת'-וסטרן בארצות הברית בדק 150 דייטים בין גברים לנשים. החוקרים הגיעו למסקנה שהתפרשות איברים במהלך הדייט הכפילה פי שניים את הסיכוי לצאת לדייט נוסף. ההתפרשות, טוענים החוקרים, מגבירה את העניין הרומנטי, מגדילה את הדומיננטיות והפתיחות ויוצרת אפקט שעובד על שני הצדדים. מומחה לשפת גוף, גבי רעם, הסביר היום (ראשון) לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "המחקר קבע שהתפרשות כל כך משדרת מיניות ודומיננטיות, עד שהיא משפיעה על נשים בפגישות עיוורות. נשים נמשכו לגברים שמתפרשים. נשים קרועות כי מצד הן לא רוצות שהגבר יהיה יותר מדי שוביניסטי ופרישת רגליים משדרת שוביניזם, מצד שני הן רוצות גבר שיהיה דומיננטי, והתפרשות היא לגמרי דומיננטיות".






"שפת גוף פתוחה היא יותר מזמינה, קומוניקטיבית וידידותית", אמר רעם, "מי שמתפרש לצדדים אומר 'אני תופס נפח, תופס שטח, תופס טריטוריה. אם אתה משדר חוסר ביטחון עצמי בדייט, זה קלף לא טוב. אתה צריך לשדר שיש לך ביטחון עצמי. אי אפשר להפגין חוזק באמצעות שפת גוף מוגבלת ומצומצמת, זה לא יעבוד".

"בחורה שברכיה מכווצות, ידיה מכונסות על בטנה ומרוחקת מהשולחן זה מראה שהיא לא פתוחה ולא באה לתקשר ונמצאת במצב של התגוננות", פירש רעם. "צמצום טריטוריאלי מקרין חולשה וחוסר ביטחון. זה כנראה מה שהיא משדרת. זה מתפרש אחרת בין גברים לנשים. אם נשים יושבות פרושות בחברה, זה נחשב לחוסר נימוס, ואף כמתירנות מינית מוגזמת. אצל גבר כשהוא יושב בפישוק רגליים, הוא 'מציג את הסחורה'".


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו