פרופסור ענת לבנשטיין היא הישראלית היחידה שנכנסה למאה רופאי עיניים וחוקרים בתחום לשנת 2016, המובילים בעולם ברשימה עולמית שנתית הנקראת The Power list שמקיים מגזין גרמני לרפואה פופולרית בתחום האופתלמולוגיה (רפואת העיניים), כשהוא מדרג את טובי רופאי העיניים בעולם בהתאם לדירוגים של רופאי עיניים שמנויים על הירחון.



פרופסור לבנשטיין היא רופאה ומנתחת עיניים ומנהלת של מערך העיניים בבית חולים איכילוב תל אביב. היא מתמחה ברשתית העין ועברה השתלמות במחלות רשתית וזגוגית בארצות הברית. לבנשטיין, סגנית דיקן ופרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת תל אביב ובוגרת בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית.



ברשימת מאה מומחי העיניים המובילים הרוב המוחץ הוא גברים עם נוכחות של נשים בודדות בלבד כאשר למעלה מחמישים אחוז ממי שנכנס לרשימה הם מומחי עיניים מארצות הברית, 15 רופאים נוספים המופיעים ברשימה הם מאנגליה והיתר: מהולנד, אוסטריה, גרמניה, שווייץ, בלגיה, אירלנד, הולנד, יוון, אוסטרליה, הודו, ברזיל, סינגפור, יפן, הונג קונג והנציגה שלנו מישראל.



פרופסור לבנשטיין סיפרה ל"מעריב אונליין": "לפני כשנתיים ראיין אותי העורך הראשי של הירחון המקצועי הזה ובהמשך ביקשו ממני משם חומרים ומאמרים שלי. השנה הוכנסתי לרשימה שעברה לבחירת הקוראים שהם רופאי עיניים שמקיימים הצבעה בין היתר. הקריטריונים הם מובילות בינלאומית, תרומה למחקר, תרומה לעידוד רופאים צעירים בתחום ועוד. הרשימה מאוד מכובדת והם מובילים בתחום בעולם ולכבוד הוא לי להיות ברשימה הזו כמו גם הכבוד לייצג את ישראל בעולם בתחום". פרופסור לבנשטיין ציינה שמאז פרסום הרשימה היא מקבלת תגובות אוהדות מכל העולם: "קולגות מכל העולם, תלמידים שלי, חברים, המון תגובות".


 


פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים בירך את הרופאה: "מדובר במעמד לאומי ובינלאומי מוביל שאותו הרווחת בעבודה קשה, גם את וגם המחלקה שהרמת לגבהים. ברכות, איזו גאווה". ד"ר גיל פייר, סמנכ"ל הרופאים מוסיף: "את מובילה מחלקה בסטנדרט העולמי הגבוה ביותר שיש, ומגדלת דור עתיד מצטיין בעולם רפואת העיניים, אבל זה נהדר לקבל גם הכרה כזו. וזו רק אמצע הדרך".