פחמימות זה טעים. לרוב, כששומעים את המילה פחמימות, חושבים על פיצה ופסטה ובורקסים. אז למה יצא להן שם כל כך רע? דיאטות רבות אוסרות על אכילת פחמימות ואלו שמנהלים אורח חיים בלעדיהן, רואים תוצאות מיידיות של ירידה במשקל. אך ירידה שכזאת תהיה לרוב, לטווח קצר. 

ואם נגיד לכם שישנן פחמימות "טובות", שמעודדות שריפת שומנים, בונות שריר ומסייעות לרדת במשקל - האם תאמינו?

מה ההבדל בין סוגי הפחמימות? כדי להבין את פעולת הפחמימות, צריך לדעת שישנם שני סוגים של פחמימות: פחמימות פשוטות, שמורכבות מסוג אחד או שני סוגים של מולקולות סוכר כמו לחם לבן, אורז לבן, דבש וממתקים, ופחמימות מורכבות, שעשויות משלוש או יותר מולקולות סוכר.
 

הגוף שלנו מעכל את שני סוגי הפחמימות בצורה שונה. הפחמימות הפשוטות קלות יחסית לעיכול ונספגות בקלות. התוצאה של אכילתן תהא קפיצה מהירה בלחץ הדם ופרץ של אנרגיה. בסופו של דבר הן יהפכו לגלוקוז ולבסוף, לשומן. 
 
פחמימות מורכבות לעומת זאת, מתעכלות ונספגות הרבה יותר לאט. לכן גם האנרגיה שנובעת מאכילתן נשמרת לאורך זמן. פחמימות מורכבות מכילות יותר ויטמינים, מינרלים וסיבים מהפחמימות הפשוטות, מה שאומר שאכילתן גם תוביל לשובע לטווח ארוך יותר.
אין לכם מושג מאיפה להתחיל? אל דאגה, אספנו עבורכם פחמימות מורכבות שיסייעו לתזונה בריאה ולדיאטה יעילה.

שעורה
השעורה מפוצצת בסיבים ובמינרלים חשובים. לא תמצאו פחמימה יותר מזינה מזו. אפשר לשלב שעורה במרקים, בתבשילי כבש מעושן ואפילו בריזוטו. ב-100 גרם של שעורה יש ארבעה גרם של סיבים ורק 120 קלוריות.

שעועית שחורה
השעועית השחורה, שמלאה בחלבון ועשירה בסיבים, יכולה להשתלב היטב בסלטים או כל בסיס לארוחה. 100 גרם של שעועית שחורה יספקו לכם 16 גרם של סיבים תזונתיים ו-340 קלוריות.

אורז חום
מאכל בסיסי ביותר מבין הפחמימות המורכבות. על כל 100 גרם של אורז חום, תקבלו שני גרם של סיבים בריאותיים ו-110 קלוריות. והכי חשוב, מאד קל להכין אותו.

בורגול
אם אתם מחפשים מקור אנרגיה טהור על הבוקר, תאכלו בורגול. בורגול עם פיסטוקים, בורגול עם צימוקים, איך שבא לכם. כמעט שאין בו סוכר ועל כל 100 גרם, יש רק 80 קלוריות.