חמישה ילדים מפעוטון בקיבוץ ניר עוז פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, לאחר שנדבקו בחיידק שמקורו, ככל הנראה, בפינת החי שנסגרה בשל כך. מ"סורוקה" נמסר כי הילדים סובלים ממחלת חום, שלשולים וסימני התייבשות.



שניים מהפעוטות פיתחו סיבוך נדיר של זיהום מעיים על רקע של חיידק המייצר רעלן הפוגע במערכות הגוף השונות. שני הילדים אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם קיבלו טיפול תומך. מצבו של אחד הילדים השתפר באופן משמעותי והוא הועבר למחלקת ילדים. מצבו של הילד השני מוגדר בינוני והוא עדיין מטופל ביחידה. שלושה פעוטות נוספים התאשפזו עם תמונה של מחלת חום ושלשולים, ללא עדות לפגיעה רב מערכתית עקב נוכחות הרעלן ולכן אושפזו במחלקת ילדים להשגחה ומעקב. המקרים דווחו למשרד הבריאות.



ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים ב"סורוקה" התייחס לכך ואמר כי "מדובר במחלה המתבטאת מהרס של כדוריות דם אדומות וטסיות דם, פגיעה כלייתית ומעורבות של מערכות אחרות. הטיפול במחלה הוא טיפול תומך תוך כדי מעקב וניטור".



בתוך כך, אל חדר המיון בבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים פונה בשבוע שעברן תינוק כבן שנה, אשר אובחן עם חיידק אלים - מנינגוקוק. התינוק הגיע במצב קשה, של קריסת מערכות גופו ולאחר שרופאי היחידה לטיפול נמרץ נלחמו על חייו, הוא נפטר אתמול.