משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי החלה פעילות נגיף קדחת מערב הנילוס לקיץ 2016. החל מחודש מרץ 2016, דווחו ארבעה מקרים של קדחת מערב הנילוס בישראל, אחד מוגדר כמאובחן ושלושה כ"משוערים". יש לציין כי בשנת 2015 דווחו למשרד הבריאות על 149 מקרים של קדחת מערב הנילוס.



משרד הבריאות ממליץ לציבור לנקוט אמצעים למניעת עקיצות יתושים, כגון: שימוש בתכשירים דוחי יתושים, רשתות לחלונות ולבוש מתאים. עוד מומלץ לדווח לרשות המקומית על מטרדי יתושים ומאגרי מים בהקדם האפשרי.




המחלה שמועברת בעקיצה



קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף קדחת מערב הנילוס (קמ"ה), ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים על ידי עקיצת יתוש, שניזון מעופות נגועים. בארץ המחלה מועברת בעיקר על ידי יתושים. בדרך כלל מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימניה הם: חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. בכאחוז אחד מהחולים המחלה היא קשה.



תקופת הדגירה, התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה, במרבית המקרים היא שבעה עד 14 ימים ובמקרים בודדים יכולה להיות יותר קצרה – כשלושה ימים, או להגיע ל-21 ימים.