אני לאחר חופשת לידה וכעת מחפשת עבודה, אבל לא יודעת במה כדאי לי לבחור, כי הכסף הוא לא הכל לדעתי, וחשוב לי ליהנות ממה שאני עושה וגם חשוב לי להיות מועסקת בתפקיד בכיר. כרגע יש לי הצעה על הפרק לעבודה בשכר שהוא לא בשמיים. האם כדאי לי להסכים ולהתפשר וכבר מחר להיות מועסקת, או ששווה לחכות, להמשיך ולהאמין שאני יכולה למצוא משהו יותר טוב במהלך הזמן?

"אני מאמין שאנחנו צריכים להיות קרובים לעצמנו ולמה שעושה לנו טוב, ולכן עלינו לבחור בהתאם. את צריכה לבחון עם עצמך אם את יכולה לחכות חודשיים או שלושה חודשים, לא לוותר לעצמך ולחכות לתפקיד שאותו את הכי רוצה ולא יעזור כלום. אם יש לך אפשרות, אז בוודאי שכדאי לך לעשות זאת. לפעמים אי אפשר לחכות כי זקוקים למשכורת, ולעתים אפשר לעשות גם וגם. כלומר להתחיל לעבוד במשהו מסוים ובמקביל להמשיך לחפש עבודה טובה יותר. אם מדובר בפרנסה שהיא חשובה להוצאות המשפחה כעת, שווה לך להתחיל לעבוד". 

"בכל מקרה, חשוב לזכור שתמיד, אבל תמיד, הרבה יותר קל להתקבל לעבודה חדשה כאשר אתה מועסק. מדובר בעובדה מדעית מוכחת. ארגונים תמיד מעדיפים לעשות סקאוטינג מאשר למצוא עובדים מתוך מאגר המובטלים. גם בראיון עבודה, כאשר את מועסקת, את מגיעה עם ביטחון עצמי משופר ועם יכולת בחירה, ולכן זה משפר את מעמדך".



"בסופו של דבר יש פה מכלול שיקולים שאת צריכה להניח על כף המאזניים – גם את שעות העבודה, גם את השכר, גם את ההנאה מהתפקיד, גם את הסיפוק העצמי וגם את אפשרויות ההתפתחות שלך במקום העבודה. ברוב המקרים אם עושים את השקלול האולטימטיבי, אנחנו מגיעים לשום מקום, כי בסופו של דבר החיים טיפה יותר קלילים ממה שאנחנו עושים אותם, ולפעמים צריך ללכת פשוט עם הלב, להתקדם ואז דברים קורים מעצמם".




אמי אלמנה, ובשבע השנים האחרונות היא מתגוררת עם בן זוג. לאחר שאבי נפטר נותרו כמה נכסים הרשומים על שמה של אמי, ואני רוצה לדעת האם הזכויות שלי ושל ילדי על הנכסים עדיין שמורות, אף שאמי חיה עם בן זוג אחר. לפני כשנתיים העזתי והעליתי את הסוגיה מול אמי, אף שזה היה כרוך באי נעימות גדולה מצדי, והיא אמרה שהיא החתימה את בן זוגה על מסמך שמסדיר את הזכויות, אך למיטב הבנתי אינו תופס בבית משפט. איך אוכל לבדוק זאת? ובכלל, כל הנושא של ידועים בציבור קצת מעורפל, ואני לא מוצא חומר חד־משמעי על כך. מהן הזכויות של ידוע בציבור ומהן הזכויות שלנו כיורשים במקרה כזה?

"אתה צריך ללכת לייעוץ משפטי בלי לבזבז זמן. יש עורכי דין שזאת ההתמחות שלהם, בתחום של דיני משפחה, עזבונות, צוואות וירושות. עורך הדין יכול להסתכל על כל הסיטואציה, לבדוק את הפרטים ואת המסמך שאמך הכינה ולהעניק לך ייעוץ בהתאם. צריך לברר גם מה מעמדו החוקי של בן הזוג של אמך. האם הוא נחשב ידוע בציבור על פי ההגדרה החוקית ועל איזה הסכם הוא חתם עם אמך. חבל לחכות עם זה, כי חשוב להסדיר את כל הדברים כאשר אמך, שתזכה לחיים ארוכים, עדיין נמצאת איתנו".


"כל עוד לא תיקח ייעוץ מקצועי, הנושא יישאר עבורך מעורפל. אני מבין את אי הנעימות שכרוכה בכך, אבל אני מציע לך לפנות לאמך באופן שיעביר לה את דאגתך לנכסים של המשפחה, לרכוש של ילדיך, נכדיה, שהם אלו שאמורים ליהנות מפרי עמלה, כי מדובר בנכסי משפחה לדורות הבאים. תבקש ממנה באופן יפה את העתק המסמך ותגיד לה שאתה רוצה ללכת לעורך דין כדי לקבל ייעוץ מסודר. תבהיר לה שאתה כמובן לא תעשה עם זה דבר, שאתה רק רוצה לבדוק לטובתה ולטובת כל המשפחה. אין ספק שיש בכך אי נעימות רבה, אבל כדאי מאוד לטפל בזה עכשיו, כדי שאחר כך לא תתחרט ותמצא את עצמך חסר כל".



"למיטב ידיעתי, אם אמך ובן זוגה מתגוררים יחד, הוא מוכר כידוע בציבור ויש לכך משמעויות. במקרה של נכסים משפחתיים קיימים לפני החתונה, או במקרה הזה לפני האיחוד ביניהם, מדובר בנכסים ששייכים לאמך, ואין לבן זוגה זכות עליהם. כאשר זוג מתחתן לצורך העניין ואחר כך מתגרש, אם הייתה דירה בבעלות אחד מהם קודם לחתונה, הדירה הזאת אינה מתחלקת בין שני בני הזוג לאחר הגירושים. אך אם מדובר בבני זוג שחיים באותה הדירה ביחד במשך שנים רבות, ואחד מבני הזוג הלך לעולמו, בן הזוג השני יכול תמיד לטעון כי הוא השקיע בדירה הזאת, ולכן מגיעות לו זכויות עליה".



מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־08:00 ב"רדיו ללא הפסקה"