אני עוברת תקופה מאוד קשה בעבודה: לפני מספר חודשים העבירו אותי מתפקיד מנהלת בכירה לתפקיד זוטר במקום אחר. אני סובלת בסביבת העבודה החדשה, בעיקר בגלל העובדים הצעירים שעמם אני לא מסתדרת בכלל. אתמול כמעט התפטרתי כי אני לא מוכנה שבחור בן 25 יצעק עלי. אני כבר בת 65 וזה ממש לא מקובל. אני מתביישת בעצמי ולא מצליחה להבין למה כל זה קורה לי.



"בניית אישיות יציבה ומלאה בביטחון עצמי היא דבר שנמשך שנים רבות, וזה קורה לאחר התבוננות עצמית ופנימית שמובילה להבנה עמוקה. לא כל אחד זוכה להגיע למצב שבו הוא זוכה להבנה הכי עמוקה בנוגע לעצמו במהלך חייו.



"במקרה שלך שורש הבעיה טמון עוד בתחילת נישואייך. כבר אז לא ידעת איך לעמוד מול בן הזוג שלך ולבטא את הרצונות שלך מולו באופן ברור. כדי להתבטא באופן ברור, צריך ליצור שפה שהיא הזיכוך של כל הדברים שאותם אדם אומר מתוך הבנה עמוקה ולא סתם. צריך לומר את הדברים מתוך המקומות הפנימיים והאמיתיים שיש בנו, ואת לא הצלחת ליצור זאת בחייך. את לא אומרת את הדברים באופן מדויק, כי לא תמיד את יודעת בעצמך מה את באמת רוצה.



"בדרך כלל מצפים מאנשים בני 65 להיות מזוככים, אבל את כאמור עדיין לא הצלחת להגיע למקום כזה. אותו בחור צעיר בן 25 שעובד איתך מאפשר לעצמו לומר לך דברים בוטים ולהתנהג אלייך באופן מזלזל, כי הוא זיהה והרגיש שיש מולו אישה שאפשר לומר לה כל מה שרוצים. אישה שהיא לא מספיק מזוככת במחשבה ובעשייה שלה, שלא מצליחה לקלוט דברים. כך הוא מרגיש כלפייך וזאת הסיבה שהוא מתנהג בצורה זאת.



"ראייה אחרת" מלמדת אותנו לקלוט בצורה מאוד מדויקת את מה הולך סביבנו במרחב שלנו, מול האנשים שאיתם יש לנו עניין או עסק, איך כדאי לנו לדבר עם אדם אחד ואיך לא כדאי לדבר עם האחר. 'ראייה אחרת' מלמדת אותנו למעשה מי אנחנו במרחב. את עדיין לא הצלחת ללמוד ולהתאמן על כך מספיק, אבל עדיין לא מאוחר לעשות זאת.



מדובר בשיעור המלמד אותך שעוד מימים ימימה לא ידעת לשים את הגבולות הנכונים והמדויקים, מתוך הבנה וזיכוך של שפה ועשייה.



"את חייבת להבין שהסביבה לא משתנה וגם אנשים לא משתנים. רק כשהיחס שלי אל הסביבה ואל האנשים משתנה, הדברים משתנים, ולכן לא משנה לאיזה מקום עבודה תעברי. אני ממליצה לך לא לעבור למקום אחר, אלא לעמוד אל מול אותו עובד צעיר, כי את צריכה לשנות את היחס שלך לאנשים כדי שתצליחי לחולל שינויים בחייך.



"אם תתחילי להתנהג באופן שונה אל אותו בחור צעיר בעבודה, כך גם היחס שלו אלייך ישתנה בהתאם. בדיוק כמו המשפט הידוע 'יחס גורר יחס'. מדובר בשינוי ביחס שלך אל האחרים, שנמצא כעת באחריותך. את לא תצליחי לשנות את העובד הצעיר ואת הסביבה שלך אם לא תעשי את השינוי בעצמך".



בתי בת השנה ותשעה חודשים היא התמצית של השרשרת הדורית שלי. היא ילדה מתוקה ומלאת שמחת חיים, אבל עדיין אינה מדברת בצורה ברורה. הרופא שבדק אותה אבחן זאת כעיכוב התפתחותי ורבלי. מבחינה שכלית הילדה מפותחת מאוד ורק היכולת השפתית שלה מתעכבת. מהי הסיבה הרוחנית שבגללה הדיבור שלה מתעכב, וכיצד ניתן לעזור לה לפתח מיומנות זאת?



"הבת שלך משנה תודעה כי היא תמצית של השרשרת הדורית. אם היא נגזרת של אחד ההורים, והוא היה תמיד מאוד ורבלי, אז חלק משינוי התודעה שלה הוא להביע את מה שהיא אומרת בצורה לא ורבלית, כמו למשל על ידי אמנות או תנועה. לכן צריך לפתח אצלה את יכולת ההבעה באופן לא ורבלי, הפוך ממה שמוכר וידוע. רק כך היא תצליח להתפתח מהר מאוד גם בצורה ורבלית.



"ברוב הפעמים ההתפתחות של תמצית השרשרת הדורית משנה תודעה. במקרה שלך, למשל, ייתכן שהנושא של דיבור הוא מאוד קל, אבל בתך משנה תודעה ומבקשת להביע את עצמה אחרת, ורק אם ייתנו לה לעשות זאת אז ההתפתחות שלה תהיה מהירה מאוד. לכן חשוב מאוד לדעת מי אנחנו. רק ל'ראייה אחרת' יש הכלים לבדוק את הדברים ללא כל קשר לנומרולוגיה או לאסטרולוגיה, אלא רק דרך קשתית העין, שהיא המצפן של האדם".



מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, בכל יום שני ב־20:00 ב"רדיו ללא הפסקה"

ערכה: הדס בארי