הקיץ כבר פה ואיתו חזרה גם תקופת הזוהר של הבלונד. אף על פי שבלונדיניות נהנות יותר, מתברר שהן גם צריכות לטפח יותר. השמש, הים והכלור פוגעים באופן ישיר במרקם השיער ובעור הקרקפת, ועל כן מי שלא נזהרת יכולה למצוא את עצמה עם שיער יבש ושרוף.



מעצב שיער ושגריר SARYNA KEY בישראל, גל פוני, מסביר שכדי לשמור על מראה שיער בריא, בעיקר כאשר מדובר בשיער מובהר, מומלץ לספר את קצוות השיער המפוצלים. מכיוון שבקיץ שיער בהיר נוטה להתייבש ו"להישרף" מהר יותר מכל סוגי השיער האחרים, מסייעת גזירת השיער לשפר את המראה שלו.



בנוסף יש למרוח כמות קטנה של שמן טבעי על השיער כשעה לפני החפיפה, על מנת להזין את שורש השערה מבפנים. במקרה זה יש לשים לב לזמני החפיפה ולא לצאת לשמש עם השמן על השיער.



בחודשי הקיץ, כשהשיער מתייבש ומאבד מהאלסטיות הטבעית שלו, חשוב מאוד להזין את השיער אחרי החפיפה במסכה על בסיס חמאה. ניתן לחזור על הטיפול במסכה פעם בשבוע, ואף מומלץ פעם בחודש להשאיר את המסכה בשיער ללילה שלם. אם אתם מאמצים את הרעיון, אל תשכחו לישון על מגבת כדי לא ללכלך את הכרית.



עם החשיפה למי מלח או לכלור של הבריכה, שיער בהיר או מובהר נוטה לקבל פיגמנטים. לכן מומלץ לחפוף את השיער או לפחות לשטוף אותו היטב במים קרים מיד אחרי החשיפה למי מלח או לכלור. פוני ממליץ על שימוש בשמפו המנטרל פיגמנטים ומסייע בטשטוש כתמי צבע SILVER SHAMPOO מבית SARYNA KEY, המכיל קומפלקס אגוז השיאה, המשלב בתוכו קראטין, חומצת אמינו, ויטמינים A, E ו־F, וגם פיגמנטים כחולים טבעיים, המתאימים במיוחד לשיער בהיר או מובהר.



יגאל לבוטון, שגריר LABEL M ישראל, מוסיף ששיער בלונדיני מובהר דורש טיפול שוטף, מכיוון שהפער בין בלונד איכותי וזוהר לבלונד בעל פיגמנטים כתומים או אפורים הוא דק מאוד. "הכל מתחיל במספרה, בהדרכה נכונה של הספר ובחומרים שבהם הוא משתמש", הוא מסביר.


לבוטון מספר על פריצת דרך חדשה בשמירה על השיער, עוד בתהליך הצביעה. מדובר בחומר בשם JUNTIOX, שמגן על הקשרים הגופרתיים של השערה ומפחית את הנזק בצורה משמעותית. יחד עם זאת, זה לא מספיק. בעלי השיער הבהיר צריכים להמשיך לטפל בבית במוצרים המותאמים להם, כאלו ששומרים על הזוהר ומונעים מהשיער את גווני הלוואי הכתומים וצהובים.



סדרה מומלצת לשימוש היא BRIGHTENING BLOND של LABEL M, שמכילה שמפו, קונדישינר ובאלם. הסדרה בעלת רכיבים ייחודיים, השומרים על השיער מנזק מצטבר, תוך כדי שמירה על הגוון הזוהר. הסדרה מכילה פיגמנטים טבעיים בלבד, מאננס לבן ועד תרכיז עלה אלוורה המשקם שיער יבש ופגום.




זמן לשקם


לוריאל פרופשיונל השיקו את PRO FIBER, סדרה מקצועית עם נוסחה חדשה המטפלת בנזקי השיער. את הטיפול ב"פרו פיבר" מתחילים אצל מעצב השיער, שבשלב הראשון מאבחן את השיער ובוחר לטפל באחת משלוש הסדרות, המחולקות לפי רמת הנזק בשיער. לאחר מכן מתחיל השלב הטיפולי, שכולל מריחת אמפולה מרוכזת ומסכה.



אף שכבר אחרי הטיפול במספרה אפשר להרגיש שהשיער רך ונעים יותר למגע, העבודה לא נגמרת. בבית יש להמשיך להשתמש במוצרי הסדרה שכוללת שמפו, מרכך, מסכה, סרום ואמפולה, שיחד מהווים טיפול משלים לזה שהתחיל במספרה.



מחיר מומלץ: שמפו 102 שקלים; מסכה 120 שקלים; סרום 100 שקלים. להשיג במספרות מורשות לוריאל פורפשיונל. 



סדרת PRO FIBER של לוריאל פרופשיונל. צילום: יח"צ
סדרת PRO FIBER של לוריאל פרופשיונל. צילום: יח"צ




מה חדש


שוורצקופף השיקה את סדרת Gliss Hydra Miracle. לסדרה החדשה יש פורמולה קלילה עם תמצית אלוורה והידרה פפטידים, שהיא מצוינת למי שסובל משיער יבש במיוחד בעיקר בתקופה זאת של השנה. הסדרה כוללת שמפו ומרכך.


מחיר: 26.90 שקלים לסדרה.



סדרת Gliss Hydra Miracle של שוורצקופף. צילום: יח"צ
סדרת Gliss Hydra Miracle של שוורצקופף. צילום: יח"צ




השקה מחודשת לסדרת הטיפוח BC Color Freeze של שוורצקופף פרופשיונל. הסדרה המחודשת כוללת טכנולוגיית pH 4.5, אשר עוזרת לשמור על עוצמת הצבע ומונעת את דהייתו. הסדרה כוללת: שמפו, ספריי קונדישינר, מסכה, סרום וקרם CC, המתאים גם למי שמשתמשת במחליק.


טווח מחירים: 58־98 שקלים.



סדרת הטיפוח BC Color Freeze של שוורצקופף פרופשיונל. צילום: יח"צ
סדרת הטיפוח BC Color Freeze של שוורצקופף פרופשיונל. צילום: יח"צ




רשת SACARA השיקה בימים אלה את "קרטין", סדרת מוצרים לשיער שעבר החלקה או עיצוב בחום. בסדרה שמפו, מרכך ומסכה.


טווח מחירים: 19.90־24.90 שקלים.



 "קרטין" של SACARA. צילום: קית גלסמן
"קרטין" של SACARA. צילום: קית גלסמן